تأیید اخراج ۳۹ کارگر باسابقه سیمان کارون در دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری پس از یک سال با رد رای مراجع تشخیص و حل اختلاف اخراج ۳۹ کارگر پیمانکاری سیمان کارون را تایید کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ایلنا، از این کارگران در تشریح مشکلات خود گفتند: ما ۳۹ کارگر پیمانی سیمان کارون هستیم که با گذشت یکسال از اخراجمان هنوز بلاتکلیف بوده و موفق به بازگشت بکار سابقمان نشده‌ایم.

بصورت مشخص ما ۳۹ کارگر پس از اتمام مدت قراردادیمان در شامگاه روز ۳۱مرداد ماه سال ۹۴ با میانگین ۱۵ سال سابقه کار اخراج شده‌ایم. این تعداد کارگر سال گذشته پس از دریافت خبر اخراج خود شکایتی را در اداره کار مسجد سلیمان مطرح و خواستار بازگشت به کار و دریافت مطالبات مزدی خود می‌شوند.

برپایه این گزارش، در آن زمان هیات تشخیص اداره کار مسجد سلیمان بعد از طرح شکایت کارگران با این استدلال که «ماهیت کار کارگران پیمانی سیمان کارون دائمی است» اخراج آن‌ها را نپذیرفته و برای آن‌ها رای بازگشت به کار صادر کرده است که در نهایت مورد بی اعتراض کارفرما قرار می‌گیرد.

دراین زمینه یکی از کارگران اخراجی سیمان کارون گفت: به دنبال اعتراض کارفرما رسیدگی به این پرونده به دیوان عدالت اداری محول شد و نهایت قضات دیوان با نقض رای بازگشت به کار اخراج همه ما را که بین ۱۵ تا ۲۰ سال داشتیم را تایید کردند.

این کارگرسابق سیمان کارون وضعیت زندگی و تامین معاش کارگران بیکار شده کارخانه را نامناسب توصیف کرد ودر ادامه گفت: در طول یکسال گذشته که بدنبال پی گیری وضعیت شغلی خود بودیم امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری برایمان میسر نشده است.

وی ضمن در خواست همکاری مسئولان اداره کار وتامین اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری ۳۹ کارگر اخراجی سیمان کارون در خاتمه تاکید کرد: از مسئولان شهرستانی واستانی می خواهیم موضوع بازگشت بکار ۳۹ کارگر پیمانی سیمان کارون را پی گیری کنند چرا که این کارگران بیش ازاین تحمل بی‌کاری وبی پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.