عمر کریم‌شریف؛ زندانی امنیتی تبعه عراق در شانزدهمین سال حبس محروم از آزادی مشروط

عمر کریم‌شریف، زندانی امنیتی، هم‌اکنون شانزدهمین سال حبس را محروم از حق مرخصی و آزادی مشروط در زندان سنندج پشت سر می‌گذارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عمر کریم‌شریف، زندانی امنیتی اهل عراق و محکوم‌ به حبس ابد، در شانزدهمین سال حبس، همچنان در زندان سنندج نگهداری می‌شود. این زندانی امنیتی تاکنون چندین بار خواستار انتقال به زندان‌های عراق شده است اما مقامات قضایی با این درخواست وی و نیز آزادی مشروط او مخالفت به عمل می‌آورند. این در حالی است که عمر کریم‌شریف بنا به تبصره ۱ماده‌واحده قانون، شرایط لازم را جهت استفاده از آزادی مشروط دارد.

در تبصره ۱ماده‌واحده قانون راجع به آزادی مشروط زندانیان، محکومان به حبس ابد پس از گذراندن ۱۲ سال از مدت حبس می‌توانند از آزادی مشروط استفاده کنند.

عمر کریم‌شریف، در اوایل سال ١٣٧٩ بازداشت، به مدت ۲۱ ماه را در انفرادی مورد بازجویی قرار گرفت. وی در دادگاه انقلاب سنندج به اتهام محاربه از طریق همکاری با یکی از احزاب اپوزسیون کردستان به اعدام محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۵ سال زندان و تبعید کاهش یافت.

وی همچنین در پرونده دیگری به اتهام قتل و محاربه در شعبه‌ اول دادگاه انقلاب سنندج بار دیگر به اعدام محکوم گردید و این حکم اعدام در سال ۹۲ به حبس ابد تقلیل یافت.

این زندانی امنیتی ۳۷ساله هم‌اکنون در زندان سنندج محبوس می‌باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.