وضعیت وخیم بهنام موسیوند در دومین روز از اعتصاب خشک/ انتقال به بهداری

بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین، که در اعتراض به شرایط زندان از چندین روز پیش دست به اعتصاب غذا و دارو زده بود، در پی آغاز اعتصاب غذای خشک، در شامگاه چهارشنبه بیست و چهارم شهریورماه در وضعیت جسمی وخیمی قرار گرفته و به بهداری زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهنام موسیوند، زندانی سیاسی، که پیش‌تر از سوی چند تن از اراذل‌واوباش در بند هشت اوین مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در اعتصاب خشک و دارو به سر می برد؛ این درحالی‌است که این زندانی سیاسی به دلیل اعتصاب غذای خشک دچار ضعف شدید جسمی شده و دیشب به بهداری زندان اوین منتقل گشته است.

گفتنی است که مسئولان زندان هنگام انتقال بهنام موسیوند به بهداری با وی درگیر شده‌اند.

این زندانی سیاسی علی‌رغم اصرار و تلاش هم‌بندی‌هایش برای راضی کردن وی به خوردن آب، تن به این کار نداده و در بهداری نیز از دریافت سرم خودداری کرده است. وی تأکید کرده است که تا زمان انتقال به بند زندانیان سیاسی و رعایت اصل تفکیک جرایم به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

همچنین این زندانی سیاسی به دلیل بیماری روده نیازمند عمل جراحی می‌باشد اما مسئولین زندان اوین از اعزام وی به بیمارستان خودداری به عمل می‌آورند.

لازم به یادآوری است بهنام موسیوند، فعال مدنی، روز دوشنبه ۲۴ خردادماه جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین مراجعه کرد.

این فعال مدنی در مرحله بدوی، از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، طی حکمی که ۳۱ مردادماه ۹۴ ابلاغ شد، به ۱۸ ماه حبس محکوم گردید. شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ریاست قاضی پورعرب، بهنام موسیوند را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

بهنام موسیوند آخرین بار پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار بازداشت و پس از مدتی با تبدیل قرار بازداشت آزاد گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.