تبعید رمضان احمد کمال به زندان قزوین

روز یکشنبه چهارم مهرماه، رمضان احمد کمال، زندانی امنیتی، از زندان رجایی شهر به زندان قزوین تبعید شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رمضان احمد کمال، زندانی سوری که در هشتمین سال از دوران محکومیت خود به سر می برد، روز یکشنبه چهارم مهرماه، جهت سپری کردن باقی محکومیت خود از زندان رجایی شهر به زندان قزوین تبعید گشت.

رمضان احمد کمال که به دلیل مشکلات مفصلی و درد شدید در ناحیه دست در وضعیت نامساعد جسمانی قرار دارد، به دلیل کمبود امکانات در زندان رجایی از حق درمان محروم می‌باشد. این در حالی است که مسئولین نیز از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان خودداری می‌کنند.

این زندانی امنیتی تاکنون چندین بار در اعتراض به بی‌توجهی مسئولین زندان و دادستانی به درخواست معالجه‌اش اعلام به اعتصاب غذا کرده و هر بار با وعده مسئولین مبنی بر اعزام وی به بیمارستان به اعتصاب خود پایان داده، بااین‌حال تاکنون هیچ اقدامی جهت معالجه این زندانی صورت نگرفته است.

وی به علت درد شدید از ناحیه دست که به هنگام بازداشت مورد اصابت گلوله قرارگرفته بود، نیاز به دارو و مراقبت پزشکی دارد.

رمضان احمد کمال، شهروند کرد شهر کوبانی (سوریه) در سال ۸۷ پس‌ازآنکه به‌طور اشتباهی وارد مرز ایران شد، پس از شلیک گلوله مرزبانان به شکم، کتف چپ و رانش، بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شد. دادگاه انقلاب خوی وی را به اتهام عضویت در حزب پ. ک. ک. (حزب کارگران کردستان) به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور این حکم را به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش داد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.