ادامه اعتراض کارگران آزادراه تهران -شمال

اعتراضات آرام صنفی حدود ۷۰ کارگر آزادراه تهران – شمال همچنان ادامه دارد؛ یکی از کارگران این واحد صنعتی از عملی نشدن وعده‌های کارفرما و بی‌توجهی مسئولان استانی برای پی‌گیری مطالبات کارگران خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، یکی از کارگران آزاد‌راه تهران – شمال گفت: معترضان همانند روزهای گذشته به‌ صورت شبانه‌روزی اما آرام در محوطه کارگاه و استراحتگاه کمپ جمع شده‌ و منتظر عملی‌شدن وعده‌های داده‌شده در خصوص مطالباتشان هستند.

وی بابیان این‌که کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت شغلی هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت شرکت پیمانکاری ارساساختمان مجری پروژه و مسئولان وزارت راه وشهرسازی پاسخ مشخصی به این خواسته‌ها داده نشده است.

او با بیان این‌که مدیریت کنونی شرکت ارساساختمان با پرداخت نامنظم دستمزد و حق بیمه حدود ۴۰۰ کارگر شاغل در این پروژه باعث تشدید وضعیت اقتصادی خانواده‌های این کارگران شده‌اند، افزود: در شرایطی که به نان شب خود بیش از هر زمان دیگری محتاجیم از مسئولان توقع داریم که به جای  حمایت بی‌مورد  از کارفرمای ارساساختمان از او بخواهند به تعهدات قانونی خود در قبال کارگران واجرای پروژه آزادراه عمل کند.

به گفته این کارگر، مجموع مطالبات کارگران آزادراه تهران – شمال  چهار ماه و نیم مزد معوقه است و کارگران از کارفرما انتظار دارند ضمن بر ژطرف کردن مشکلات مالی کارگران امنیت شغلی آنان را تامین کنند.

وی گفت: از روز شنبه، سوم مهرماه که اعتراضات صنفی آرام کارگران آزادراه تهران – شمال شروع شده است یکی از مدیران کارگاه مرتبا کارگرانی را که خواسته‌ای جزء دریافت معوقات مزدی خود ندارند تهدید به اخراج می‌کند، کارفرما در یک هفته از اعتراض کارگران  به‌ جای چاره‌اندیشی در خصوص خاتمه اعتراض کارگران مرتبا  می‌گوید افرادی که نمی‌توانند خود را با شرایط مالی کارگاه وفق دهند می‌توانند در خواست تصویه‌حساب کنند.

این کارگر معترض در ادامه می‌گوید تاخیر‌هایی که در پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها ایجاد شده است به هیچ‌وجه با کار سخت و دشواری که آن‌ها هر روز انجام می‌دهند  همخوانی ندارد چراکه این کارگران که از شهر‌های مختلف کشور برای کار به آزادراه تهران ـ شمال آمده‌اند فرسنگ‌ها از خانوادهای خود دورند و در استراحتگاه‌های فاقد امکانات به صورت شبانه‌روزی زندگی می‌کنند.

کارگران آزادراه تهران – شمال در باره سایر مشکلات صنفی خود می‌گویند: به غیر بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی آن‌ها وجود دارد کارگران از وضعیت غذا و بهداشت در استراحتگاه خود ناراضی هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.