رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه: مجازات اعدام در مبارزه با مواد مخدر بازدارنده است

رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر مجازات اعدام بازدارنده است و اگر این مجازاتهای بازدارنده نبود وضعیت جامعه خیلی اسفناک می‌شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمانشاه، محمدرضا عدالتخواه با اشاره به وجود مجازات اعدام برای قاچاقچیان موادمخدر در برخی کشورها گفت: کشورهای اروپایی مدیون ما هستند که نمی‌گذاریم مواد مخدر به کشورهای آن‌ها ترانزیت شود.

عدالتخواه با اشاره به ضرورت برخود جدی با قاچاقچیان مواد مخدر گفت: موضوع برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر که به صورت عمده دست به قاچاق موادمخدر می‌زنند و جوانان کشور را به انحراف و تباهی سوق می‌دهند و به عنوان سوداگران مرگ شناخته می‌شوند، بسیار مهم و جدی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به‌طور قطع اگر مجازات اعدام قاچاقچیان که در خیلی از کشورهای دیگر مثل چین نیز وجود دارد، اعمال نمی‌شد اکنون جامعه دچار وضعیت بسیار بدی بود.

عدالتخواه افزود: متاسفانه کشور ما علاوه بر هدف بودن به عنوان مقصد مواد مخدر، محل ترانزیت برای انتقال موادمخدر به مقصد کشورهای اروپایی هم است و اکنون کشورهای اروپایی مدیون جمهوری اسلامی ایران هستند که در اینجا نیروهای خود را به عنوان سپر قرار داده‌اند و با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می‌کنند.

وی توضیح داد: زندان سخت توأم با کار در مکانهای سخت راه‌حلی است که باید به آن توجه کرد وافراد قاچاقچی مواد مخدر بدانند که اگر مستحق اعدام نباشند مجازات طولانی مدت حبس همراه با کار برای آنها وجود دارد، باید با این افراد سخت برخورد کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.