با وجود هشدار پزشکان؛ آیت‌الله نکونام به زندان بازگردانده شد

در حالی که پزشکان معالج آیت‌الله نکونام معتقدند این استاد دربند توان زندان رفتن را ندارد، وی روز پنج شنبه بعد از یک هفته بستری بودن، در حالت بیماری، مجددا به زندان بازگردانده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کلمه، آیت‌الله محمدرضا نکونام، استاد دربند حوزه علمیه قم که هفته گذشته به بیمارستان منتقل شده بود به زندان ساحلی قم بازگردانده شد.

پزشکان معالج وی تاکید کرده‌اند که وضعیت جسمی وی برای بازگشت به زندان اصلا مناسب نیست اما نیروهای امنیتی بی‌توجه به این دستور وی را به زندان بازگرداندند.

این استاد حوزه محبوس که علاوه بر بیماری و سن بالا بیش از یک سوم محکومیت خود را تحمل کرده است که قانونا می‌تواند مشمول قانون آزادی مشروط شود اما تحت فشار مافیای قدرت در حوزه‌های علمیه و نهادهای امنیتی موازی از آزادی وی ممانعت می‌شود.

این مدرس حوزه علمیه قم که هنگام بازداشت در سلامت کامل به سر می‌برد، از تاریخ ۱۲ اسفند سال ۹۳ تا کنون به بیماری‌های مختلفی از جمله فشار و قند خون بالا، لمس شدن طرف چپ بدن، کم شدن بینایی، نارسایی در کارکرد قلب، کلیه ها، تیروئید و کبد مبتلا شده است. بیماری‌هایی که همه ناشی از عوارض سکته مغزی وی در انفرادی دادگاه ویژه روحانیت است.

آیت الله نکونام اولین بار در دی ماه سال ۹۳، پس از آنکه از مواضع آیت الله مکارم شیرازی علیه اینترنت پرسرعت انتقاد کرد، بازداشت شد. هرچند مکارم چندی بعد، ارتباط خود با این موضوع را رد کرد.

با این حال آیت‌الله نکونام بدون شاکی خصوصی و در دادگاهی که هیچ جزئیاتی از آن تاکنون برای افکار عمومی روشن نشده، به دو سال حبس محکوم شده بود که پس از اعتراض دادستانی، به پنج سال افزایش پیدا کرد.

وی در پایان سال ۹۳، در پی وخامت حالش پس از سکته مغزی از زندان آزاد شد. اما انتشار مطلبی در روزنامه قانون در فروردین ماه به بازداشت دوباره وی منتهی شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.