کارگران زغال سنگ طزره سه ماه معوقات مزدی دارند

پرداخت حقوق حدود ۱۴۰۰ کارگر شاغل در معدن زغال سنگ طزره در استان سمنان سه ماه به تاخیر افتاده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، این کارگران که در یکی از واحدهای زیر مجموعه معدن طزره شاغل هستند تا سه ماه مزایای مزدی طلبکارند.

کارگران مورد نظر که به صورت رسمی و قراردادی مشغول کارند با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، افزودند: با وجود آنکه از حدود سه ماه قبل وضعیت استخراج روندی رو به بهبود داشته است،اما مشکلات معیشتی آنها همچنان باقیمانده است.

منابع خبری بابیان اینکه کارفرما مدعی ست هر ماه به همه کارگران دستمزد  پرداخت می کند ، در ادامه افزودند: اگرچه کارگران به صورت ماهانه مزد خود را دریافت می‌کنند اما در عمل در فرآیند پرداخت دستمزد آنها سه ماه تاخیر وجود دارد.

به گفته کارگران معدن زغال سنگ طزره که در شهرستان شاهرود واقع شده است، آخرین حقوقی که کارگران این واحد دریافت کرده اند مربوط به دستمزد خرداد ماه  است که کارفرما آن را هفتم مهر ماه جاری به حساب کارگران واریز کرده است.

طبق اظهارات کارگران معدن البرز شرقی؛ مدیریت معدن هنوز بابت وصول طلب مربوط به فروش زغال سنگ‌های استخراجی همچنان با مشکل بدحسابی خریداران مواجه است و به همین دلیل این تاخیر سه ماهه وجود دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.