گزارشی از وضعیت ایقان شهیدی؛ زندانی بهایی محبوس در زندان رجایی‌شهر

ایقان شهیدی، فعال حقوق بشر و شهروند بهایی، هم‌اکنون چهارمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر پشت سر می‌گذارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ایقان شهیدی، زندانی بهایی که پس از شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۸۵ با نقص پرونده مواجه شد به علت پیگیری برای یافتن دلیل نقص پرونده خود در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال ۱۳۸۸ دستگیر و پس از یک روز نگهداری در کرمانشاه به بند ۲- الف زندان اوین منتقل گشت.

این فعال مدنی پس از هفتاد روز بازداشت همراه با شکنجه‌های روحی و جسمی، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۹ با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شد.

آقای شهیدی در دی‌ماه سال ۱۳۸۹ در جلسه بازپرسی تفهیم اتهام شد و در تاریخ ۷ تیرماه سال ۱۳۹۰ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات جامعه بهایی به پنج سال حبس تعزیری محکوم و این حکم روز یکم مردادماه سال ۱۳۹۰ به وکیل وی ابلاغ گردید.

ایقان شهیدی، متولد ۱۷ تیرماه ۱۳۶۷ و ساکن کرمانشاه می‌باشد که در ۲۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ برای اجرای حکم خود بازداشت گردید و در حال حاضر در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.