وضعیت وخیم جسمانی اصغر قطان؛ محرومیت از رسیدگی درمانی در زندان رجایی‌شهر

اصغر قطان، زندانی سیاسی، با وجود وضعیت وخیم جسمانی همچنان در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد و مسئولان زندان از انتقال وی به بیمارستان خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اصغر قطان، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر، با وجود حکم عدم تحمل کیفر و ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت، فشار خون، چربی خون، ناراحتی قلبی، پروستات، کلیه و تنگی نفس همچنان در زندان نگهداری می‌شود و مسئولان زندان از رسیدگی پزشکی و انتقال وی به بیمارستان خودداری می‌کنند.

بنا به بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش‌دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار داشته باشد.

اصغر قطان که سابقه دستگیری‌های متعددی دارد، در آخرین مورد در نوزدهم دی‌ماه سال ۱۳۸۹ از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۴۵ روز بازجویی در بند ۲۰۹ به دلیل بیماری و با توصیه پزشکان به قید وثیقه آزاد شد. وی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ۵ سال زندان محکوم شد.

این زندانی ۶۰ ساله در سوم خرداد‌ماه سال ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم احضار و به بند ۳۵۰ منتقل شد و در تاریخ یازدهم خرداد‌ماه سال ۱۳۹۳ به زندان رجایی‌شهر کرج انتقال یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.