ساری، تهران؛ مرگ کارگران

طی روز شنبه دستکم دو کارگر در ساری و تهران به دلیل فقدان ایمنی جان خود را از دست دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، جلال ملکی با اعلام وقوع حادثه سقوط در چاه در خیابان خاوران – خیابان نباتی در ساعت ۱۲:۴۹ ظهر امروز گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه اعزام و مشاهده شد در یک منزل قدیمی خالی از سکنه کارگران برای آزمایش خاک چاهی به عمق ۲۵ متر حفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از کارگران قصد ورود دوباره به چاه را داشت که به علت پاره شدن طناب از دهانه ورودی چاه به قعر آن سقوط کرد، ادامه داد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل این کارگر ۳۸ ساله افغانستانی را با احتیاط کامل از چاه بیرون آوردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: وی تحویل عوامل اورژانس داده شد و پس از انجام معاینات مشخص شد؛ این کارگر ۳۸ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در همان لحظات اول جان خود را از دست داده است.

ملکی خاطرنشان کرد: عملیات ساعت ۱۳:۵۹ به پایان رسید و محل تحویل عوامل اورژانس شد.

از سویی دیگر سخنگوی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران از جان باختن کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از ارتفاع زیاد داربست در خیابان جام‌جم ساری خبر داد.

ذکریا اشکپور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: “در ساعت ۱۳:۴۷ امروز شنبه ۸ آبان تماس مردمی با مرکز ارتباطات اورژانس مازندران در زمینه سقوط یک نفر از ارتفاع داربست در ساری اعلام شد”.

وی افزود: “این حادثه سقوط در خیابان جام‌جم ساری بود که بلافاصله همکاران پایگاه اورژانس فرهنگ به محل حادثه اعزام شدند”.

اشکپور تصریح کرد: “پس از بررسی وضعیت فرد سقوط کرده، همکاران متوجه شدند که مرد حدود ۵۰ ساله به دلیل سقوط از داربست از ارتفاع زیاد، متاسفانه از ناحیه سر به شدت آسیب دید و در دم فوت کرده است”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.