خودداری مسئولین از اعزام حسن صادقی به بیمارستان/ خطر از دست دادن بینایی و نیاز مبرم به عمل جراحی

حسن صادقی،‌ زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، علیرغم ابتلا به نوعی بیماری چشمی از حق درمان در خارج از زندان محروم می باشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان رجایی شهر از اعزام حسن صادقی به بیمارستان و درمان وی در خارج از زندان خودداری می‌کنند. این در حالی است که این زندانی سیاسی از بیماری آب‌سیاه چشم رنج می‌برد و در صورت عدم درمان به‌موقع، با خطر نابینایی مواجه می‌باشد.

بنا به بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد.

حسن صادقی‌خرم‌دشتی، زندانی سیاسی، از آبان ماه ۱۳۹۴ در حبس به سر می برد.

حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی به همراه همسرش فاطمه مثنی نخستین بار در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۲ زمانی که قصد برگزاری مجلس ترحیم غلامحسین صادقی‌، پدر حسن‌صادقی‌، و از هواداران مجاهدین خلق، را داشتند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک سال بازجویی و حبس در انفرادی زندان اوین با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

این زندانیان به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروههای معاند نظام در دادگاه انقلاب محاکمه و به ۱۵ سال حبس محکوم گشتند. این درحالی است که بازداشت این شهروندان صرفا به دلیل داشتن نسبت فامیلی با اعضای مجاهدین خلق بوده است.

در پاییز ۱۳۹۴، حسن صادقی‌ بار دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و زندان رجایی شهر منتقل شد.

حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی متولد ۱۳۴۳ پیش تر نیز در سال ۱۳۶۰ در سن ۱۷ سالگی به اتهام هواداری از گروههای معاند نظام بازداشت و مدت ۷ سال را در زندان گذرانده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.