اعتراض کارگران «رینگ مشهد» به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

شماری از کارگران کارخانه رینگ سازی مشهد صبح امروز (دوشنبه ۱۰ آبان ماه) با تجمع مقابل دفتر نهاد صنفی این کارخانه خواستار بازبینی در طرح طبقه بندی مشاغل خود شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، حوالی ظهر امروز بیش از ۴۰۰ نفر از کارگران شیفت صبح بخش  تولید کارخانه رینگ سازی مشهد با حضور در مقابل دفتر شورای اسلامی کارخانه، نسبت به اجرای سلیقه‌ای طرح طبقه بندی مشاغل کارخانه رینگ سازی اعتراض کردند.

کارگران کارخانه رینگ سازی  می‌گویند با وجود آنکه در این واحد تولیدی  طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا می‌شود اما در عمل همه کارگرانی که اینجا کار می‌کنند به نسبت مساوی از مزایای این طرح برخودار نیستند.

به گفته آنها ،یکسان‌سازی حقوق تا به حال در کارخانه رینگ سازی برای همه اعمال نشده و کارگرانی در این میان هستند که با بیش از ۲۰ سال کار به اندازه  سوابق کاریشان حقوق دریافت نمی‌کنند.

طبق اظهارات کارگران معترض پیش از این  تجمع دیگری در اعتراض به شیوه غلط اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در محوطه مجتمع انجام داده‌ایم که آخرین بار اسفندماه سال گذشته بود که در نتیجه آن مدیریت وعده رسیدگی به مشکلات را داد.

به ادعای آنان  در نتیجه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کنونی درآمد نزدیک به یک هزارو ۸۰۰ نفری کارگر شاغل در این واحد صنعتی در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی مانده است.

برپایه این اطلاعات هم اکنون ۳۸۵ کارگر رسمی، حدود ۳۰۰ کارگر قرار دادی و بیش از ۱۲۰۰کارگر روزمزد در کارخانه رینگ سازی مشهد شاغل هستند که جدا از اجرای سیلقه‌ای طرح طبقه‌بندی مشاغل  دستمزد ماهانه آنها با تاخیر دست کم ۱۵ روزه انجام می شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.