۴۵ هزار کارگر ساختمانی در انتظار بیمه‌اند/ در معرض انواع حوادث شغلی هستیم

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد‌ه‌اند که با وجود این‌که این استان بیشترین کارگران ساختمانی را پس از استان تهران دارد اما سال ۹۵ حتی یک کارگر ساختمانی نیز در این استان بیمه نشده است و این درحالی‌است که هم‌اکنون ۴۵ هزار کارگر ساختمانی جدید در نوبت بیمه هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، در این طومار که مهر و امضای هجده انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی خراسان رضوی را پای خود دارد، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: از ابتدای سال جاری تاکنون حتی یک کارگر ساختمانی جدید به جمع بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اضافه نشده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به این‌که در استان خراسان رضوی ۱۴۰ هزار کارگر ساختمانی وجود دارد، آمده است: هم‌اکنون ۴۵ هزار کارگر ساختمانی جدید در نوبت بیمه هستند که کارهای قانونی آن‌ها انجام شده است و تمامی مراحل بیمه را طی کرده‌اند اما سازمان تامین اجتماعی پاسخگوی آنان نیست.

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان رضوی در ادامه این بیانیه از اجحافی که در حق کارگران ساختمانی این استان شده گلایه و تاکید کرده‌اند که به هر نحوی که شده سازمان تامین اجتماعی باید برای برقراری عدل و انصاف به مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی این استان رسیدگی کند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به این‌که هم‌اکنون در حدود ۸۰ درصد از کارگران ساختمانی کشور بیکار هستند تاکید شده است که باید اتباع خارجی که در ایران مشغول به کار هستند ساماندهی شوند چراکه هم‌اکنون بسیاری از کارگران ساختمانی قادر به یافتن کار نیستند.

در پایان این بیانیه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته شده است که توجه بیشتری نسبت به مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی داشته باشند چراکه کارگران ساختمانی مظلوم ترین اقشار جامعه هستند که همواره در معرض انواع حوادث کار هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.