کارگران شیشه قزوین در اعتراض به معوقات مزدی تجمع کردند

روز گذشته دست‌کم ۱۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری کارخانه شیشه قزوین در اعتراض به معوقات مزدی دست از کار کشیدند و در محوطه کارگاه تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، روز گذشته شماری از کارگران پیمانکاری کارخانه شیشه قزوین که در زمینه ساخت انواع شیشه در ابتدای جاده قزوین به رشت فعالیت دارند، به دلیل پرداخت نشدن مطالبات مزدی‌شان در هشت ماه گذشته در محوطه کارخانه تجمع کردند.

به گفته معترضان: این تجمع در اعتراض به بی‌توجهی مدیریت کارخانه شیشه قزوین نسبت به تاخیر در پرداخت مطالبات آنان انجام شده است.

آن‌ها در توضیح مطالبات صنفی خود گفتند: تا این لحظه کارگران پیمانکاری کارخانه شیشه قزوین ۸ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده طلبکارند که این مسئله در مورد کارگران رسمی و قراردادی این کارخانه تا ۲ ماه برآورد می‌شود.

این کارگران که احتمال می‌دهند در نتیجه وضعیت پیش‌آمده ممکن است امنیت شغلی خود را از دست بدهند، افزودند: با برپایی تجمع صنفی نگرانی خود را از وضع پیش‌آمده به مسئولان اعلام کردیم.

این کارگران در خاتمه می‌گویند: با این‌که کارفرمای شیشه قزوین بار‌ها وعده پیگیری این موضوع را داده است اما هنوز مشکل باقی است.

این کارگران با بیان این‌که بارها مشکلات شیشه قزوین و کارگرانش را به صورت کتبی و شفاهی به  مسئولان استانی انتقال داده‌ایم در خاتمه تصریح کردند: در سفر  اخیر هیأت‌دولت به استان قزوین نیز تعداد قابل توجهی از کارگران این کارخانه از طریق سیستم پیام‌رسان، مشکلات صنفی و معیشتی خود را که ناشی از عدم دریافت ۸ ماه دستمزد عقب‌افتاده است به مسئولان کشوری انتقال داده‌اند که تا این لحظه اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.