بی خبری از وضعیت رسول رضوی و مرتضی مرادپور؛ فعالین مدنی در اعتصاب غذا

رسول رضوی و مرتضی مرادپور، فعالان مدنی از روز پنج شنبه از بند به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رسول رضوی و مرتضی مرادپور، فعالین مدنی محبوس در زندان مرکزی تبریز که در اعتصاب غذا به سر می برند، طی روز های گذشته به مکان نامعلومی انتقال یافتند.

 خانواده این زندانیان در مصاحبه با اویان نیوز اعلام کرند که مسئولان زندان جواب روشنی در خصوص وضعیت این زندانیان نمی‌دهند.

گفتنی‌ است رسول رضوی از ۱۲ مهرماه سال جاری در اعتراض به «احکام صادره دادگاه انقلاب و فشار نیروهای امنیتی در خصوص روند پرونده‌اش» دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

همچنین مرتضی مرادپور از ۴ آبان‌ماه سال جاری در اعتراض به «عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادی خود» در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

مرتضی مرادپور  روز سه‌شنبه ۱۱ آبانماه در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز پس از اعتراض به عملکرد مسئولان بند، مورد ضرب و شتم ماموران انتظامات قرار گرفت و برای مدتی دچار بیهوشی شد.

این اتفاق پس از آن صورت گرفت که حسین علی‌محمدی دیگر زندانی سیاسی آذربایجانی به تحقیر یک زندانی تبعه کشور لهستان از سوی سه زندانی اعتراض کرد و پس از این اعتراض از سوی این سه زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه سر دچار جراحت شد.

پس از این اتفاق، انتظامات بند ۱۲ زندان تبریز با ایجاد جو رعب و وحشت و تهدید به مرگ این فعالان آذربایجانی، در پی فشار برای انصراف از شکایت و عدم پیگیری ماجرای ضرب و شتم شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.