تهران، گیلان، آذربایجان ‌شرقی؛ مرگ و مجروح شدن کارگران

به دلیل فقدان ایمنی در محیط کار سه کارگر جان خود را از دست دادند و ۱۲ کارگر دچار مصدومیت شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح روز شنبه ریزش سقف انبار یک واحد صنعتی در منطقه کهریزک، منجر به مرگ یک کارگر و مصدومیت یک کارگر دیگر شد.

صبح امروز( ۱۵ آبان ماه)، به علت فروریختن سقف یک واحد صنعتی در منطقه کهریزک حوالی میدان عشقی، خیابان سپید مرغ، دو تن از کارگران ۴۰ و ۶۵ ساله که در محل حادثه مشغول کار بودند بر اثر ریزش آوار در زیر تلی از خاک مجروح شدند.

در این حادثه یکی از کارگران که تبعه افغان است بر اثر مدفون شدن زیر آوار و ضربات وارده، جان خود را از دست داد.

نیروهاى اورژانس وآتش نشانی شهرداری کهریزک با حضور در محل حادثه توانستند جان کارگر دیگری را که ایرانی است را نجات و بلافاصله مصدوم را به درمانگاه منتقل کنند.

از سویی دیگر سه کارگر صیاد بر اثر واژگونی یک دستگاه قایق در منطقه ساحلی لمر سفی منطقه اسالم استان گیلان، کشته ومجروح شدند.

این حادثه عصرروز پنجشنبه (۱۳ آبان )در حالی رخ داد که سه کارگرصیادحدودا ۶۰ و ۴۰ ساله که برای صید ماهی در منطقه لمر سفی گیلان به دریای خزر رفته بودندبر اثر واژگونی قایق دچار حادثه می شوند.

به گفته «علی درمانی » بخشدار منطقه اسالم، گروه‌های امداد نجات با ایمن سازی محل حادثه پیکر سه کارگر صیاد را از آب بیرون کشیده که متاسفانه دو نفر از صیادان جان خود را از دست داده بودند ونفر سوم که ۴۰ سال سن داشت توسط عوامل اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال داده شده است.

همچنین؛ مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان ‌شرقی در مصاحبه با ایرنا گفت که ۱۰نفر از کارگران زن یک کارخانه تولید خشکبار در شهر ملکان به دلیل مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

وحید شادی نیا افزود: “این مسمومیت ناشی از استنشاق گاز فسفید آلومینیم نشت کرده از منبع آن بود که به عنوان ماده ضدعفونی کننده در صنایع بکار می رود”.

وی با بیان اینکه با گزارش این حادثه کاردان های اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شدند، اظهار کرد: “با انجام اقدام های پیش بیمارستانی برای این افراد تمام آن ها به بیمارستان ملکان منتقل شدند”.

شهرستان ملکان در ۱۵۰کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است و تولید خشکبار انگور از عمده محصولات این منطقه می باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.