ضرب و شتم علیرضا گلی‌پور به دلیل امتناع از انجام مصاحبه تلویزیونی

علیرضا گلی‌پور، زندانی امنیتی، به دلیل امتناع از انجام مصاحبه تلویزیونی از سوی مأموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در روزهای گذشته، علیرضا گلی‌پور، زندانی امنیتی، به دلیل نپذیرفتن مصاحبه تلویزیونی از سوی مأموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته، به طوری که آثار ضرب و شتم و کبودی بر بدن وی مشهود است؛ این در حالی است که وی از بیماری تومور در ریه و مشکلات قلبی رنج می‌برد.

شایان ذکر است پزشکی‌قانونی برای سومین‌بار بر عدم تحمل کیفر وی به دلیل بیماری سرطان، بیماری قلبی و تنفسی و لزوم درمان وی در خارج از زندان تأکید کرده است.

علیرضا گلی پور در نهم خردادماه در بیمارستان خاتم الانبیا وابسته به سپاه مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از چند ساعت در حالتی که همچنان در بیهوشی به سر می برد به زندان برگردانده شد.

این زندانی در دی‌ماه سال ۱۳۹۴نیز مورد عمل جراحی قرارگرفته و بدون درمان کامل، به زندان اوین انتقال یافت.

وی علیرغم وخامت حال بار‌ها از سوی مأموران وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته است.

علیرضا گلی‌پور در مهرماه سال ۱۳۹۱ به دلیل «افشاگری» در باره چند تن از مسئولان حکومتی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. این زندانی امنیتی بیش از یک سال از زمان حبس خود را دربند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده است که از این مدت ۸ ماه آن در انفرادی بوده است.

لازم به ذکر است که «افشاگری»های وی در باره فسادهای افراد حکومتی مانند «وزیر اطلاعات» و «رئیس‌کل پلیس امنیت استان تهران» می‌باشد.

این زندانی امنیتی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق»، «توهین به رهبری»، «خروج اطلاعات»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به ۳۹ سال و نیم حبس و یکصد و هفتاد ضربه شلاق محکوم شد که این حکم با اعمال ماده ١٣۴ به ۱۵ سال حبس کاهش یافت.

علیرضا گلی‌پور هم‌اکنون در بند ۷ زندان اوین محبوس می‌باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.