فوت روزانه پنج نفر در کشور بر اثر حوادث ناشی از کار

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم از فوت روزانه ۵ نفر در کشور بر اثر حوادث ناشی از کار خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالمجید یزدی گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های کل استان‌ها و مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها که ظهر دوشنبه در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و و رفاه اجتماعی قم برگزار شد، اظهار کرد: آمار تلفات و حوادث ناشی از کار یکی از آفت‌های امروز است به طوری که هر روز ۵ نفر در کشور بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند و افراد زیادی هم دچار آسیب و جراحت می‌شوند.

وی افزود: شرایط ایمن در محیط کار کارگران باید ایجاد شود و اقدامات ویژه و گسترده‌ای با برنامه ریزی درست برای حفظ جان کارگران صورت بگیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم از شرایط ناایمن کار انتقاد کرد و افزود: بسیاری از حوادثی که برای کارگران به وقوع می‌پیوندند به دلیل سهل انگاری و بی توجهی کارفرمایان و نادیده گرفتن شرایط ایمنی رخ می‌دهد.

وی نداشتن تخصص را هم یکی دیگر از عوامل تلفات دانست و تأکید کرد: بسیاری از کارگران از شرایط ایمنی اطلاع ندارند که نیاز است آموزش‌ها و مهارت‌های لازم به این افراد آموزش داده شود، علاوه بر کارگران کارفرمایان نیز به این آموزش‌ها نیاز دارند تا هر سال شاهد فوت و جرح بسیاری از کارگران در محیط کار نباشیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.