پنج شهروند بهایی بازداشت‌شده در استانداری مازندران با قید وثیقه آزاد شدند

روز گذشته پنج شهروند بهایی بازداشت‌شده در استانداری مازندران با قید وثیقه آزاد شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر درایران به نقل از خبرگزاری بهایی‌نیوز، روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه، پنج تن از شهروندان بهایی شهر قائمشهر به نام‌های بهنام میرزایی، نیما نوع‌خواه، آرشام گل‌پور، سهیل حقدوست و شهروز زمانی که در تاریخ ۱۸ آبان‌ماه سال جاری توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات در استانداری مازندران بازداشت شده بودند، پس از گذشت ۹ روز با قرار وثیقه آزاد شدند.

به گفته یک منبع مطلع؛ در زمان بازداشت شهروندان بهایی در استانداری مازندران، ماموران امنیتی به بهائیان منتظر در مقابل استانداری حمله کردند و تعدادی را نیز به صورت موقت بازداشت کرده بودند.

گفتنی است پس از آنکه تعدادی از بهائیان اجازه ورود به استانداری را پیدا کردند بلافاصله ماموران اطلاعات چند نفری که داخل استانداری بودند را بازداشت کردند و کسانی که بیرون در استانداری منتظر بودند نیز توسط ماموران امنیتی فیلمبرداری شدند و به آن‌ها نیز حمله شد.

این منبع مطلع افزود: ” ماموران فریاد می‌زدند که این افراد از اسرائیل دستور می‌گیرند و اینجا آمده‌اند که تجمع و شورش کنند و بانک‌ها را به آتش بکشند و همین‌طور ادامه می‌دادند و در باره کسانی که بازداشت شده‌اند نیز گفتند که سران شما،یعنی همان چند نفری که در استانداری بازداشت شده بودند، را نیز بازداشت کرده‌ایم”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.