نامه سرگشاده برای درخواست آزادی نمازی‌ها

بیش از ۵۰ نفر از استادان دانشگاه‌های جهان و بعضی مقام‌های سابق سیاسی با امضای نامه‌ای از مسئولان حکومت ایران خواسته‌اند که باقر و سیامک نمازی را آزاد کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، در بین امضا کنندگان نام نوام چامسکی، استاد دانشگاه ام‌ای‌تی آمریکا و خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیده می شود.

امضاءکنندگان این نامه سرگشاده می گویند: “ما نگرانی خود را از زندانی شدن و احکام این دو اعلام می کنیم… نگران سلامت جسمی و روحی هر دو آنها هستیم.”

باقر و سیامک نمازی، شهروندان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی، مهرماه امسال به جرم “جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا” هر یک به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

دولت آمریکا در مورد گزارش‌های مربوط به محکومیت سیامک و باقر نمازی عمیقا ابراز نگرانی کرده است

سیامک نمازی، مدیر ایرانی- آمریکایی بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت، آذرماه سال گذشته در ایران بازداشت شد.

پدر ۸۰ ساله او، باقر نمازی هم که برای پیگری وضعیت و ملاقات با پسرش به ایران سفر کرده بود در اوایل اسفند سال گذشته بازداشت شد. آقای نمازی در دوران حکومت محمدرضا شاه پهلوی در ایران، مدتی استاندار خوزستان و معاون وزیر کشور بود و بعدها به عنوان نماینده یونیسف در کشورهایی چون سومالی، کنیا و مصر خدمت کرد و در سال ۱۹۹۶ از این سازمان بازنشسته شد.

افی نمازی، همسر باقر نمازی پس از بازداشت آقای نمازی در اسفند ماه گفت که او از مشکل جدی قلبی و بیماری‌های دیگر رنج می‌برد و نیاز به مراقبت پزشکی دارد

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.