تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران قفل‌کار ادامه دارد

کارگران شاغل در کارخانه قفل‌کار می‌گویند که کارفرمای آن‌ها هنوز بابت مطالبات مربوط به ۱۶ماه دستمزد و حق بیمه پرداخت‌نشده با آن‌ها تسویه‌حساب نکرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران قفل‌کار می‌گویند: به‌ صورت مشخص حدود ۲۴ کارگر در این واحد تولیدی با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که میانگین حجم معوقات مزدی آن‌ها تا ۱۶ماه می‌رسد.

این کارگران می‌گویند: در مقابل این طلب مزدی از کارفرما هرماه به صورت علی‌الحساب مبالغی در حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

به گفته کارگران این کارخانه: تولیدات شرکت قفل‌کار در زمینه تولید قفل و یراق‌آلات درب‌های چوبی در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد، هم‌اکنون به دلیل تامین نشدن منبع مالی کارخانه برای تهیه مواد اولیه تولید به حداقل کاهش یافته است.

به گفته کارگران این کارخانه  تعدادی از کارگران بازنشسته قفل‌کار  نیز که از چند سال قبل به مرور بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان اشتغال خود را از کارفرما دریافت کنند.

این کارگر همچنین در زمینه معوقات بیمه‌ای کارگران گفت: تقریبا از مردادماه سال ۹۳ بیمه کارگران قفل‌کار  به تامین اجتماعی واریز نشده به همین دلیل دفترجه‌های بیمه‌ای کارگران فاقد اعتبار است.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت در خصوص سایر بدهی‌های کارخانه قفل‌کار اظهار داشت: این واحد علاوه بر بدهی حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی به تامین اجتماعی بابت وام‌های بانکی نیز مبالغ زیادی بدهکار است.

از قرار معلوم این کارگران که بیش از ۱۵ سال سابقه کار در این کارخانه را دارند، به دلیل مشکلات معیشتی بیش از این نمی‌توانند منتظر پرداخت دستمزدشان بماند و به همین دلیل از مسئولان دولتی در استان قزوین از جمله استانداری خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.