ابراز نگرانی عفو بین الملل در خصوص اجرای قریب الوقوع حکم شلاق فیلمساز ایرانی

عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای، درخصوص اجرای قریب الوقوع حکم شلاق کیوان کریمی ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدامی فوری جهت توقف این اجرای این حکم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عفو بین الملل در بیانیه ای که روز جمعه ۱۲ آذرماه منتشر شده است، اعلام می دارد؛ مقامات قضایی به کیوان کریمی، فیلم ساز ایرانی که در جهت سپری کردن محکومیت حبس در زندان اوین به سر می برد، اعلام داشته اند که حکم ۲۲۳ ضربه شلاق وی در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

عفو بین‌الملل همچنین افزوده است؛ حکم حبس کیوان کریمی در سوم آذرماه به اجرا در آمده است، درحالی‌که کیوان کریمی پیش از آن با ارائه مدارک از دادستانی درخواست کرده بود، جهت معالجه و درمان بیماری مادرش اجرای حکم به تأخیر بیافتد.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه از همگان خواسته است که برای آزادی و توقف احکام این فیلمساز ایرانی اقدام کنند.

کیوان کریمی، فیلم‌ساز منتقد که روزچهارشنبه سوم آذرماه، برای «پاره‌ای از توضیحات» به دایره اجرای احکام دادسرای اوین احضار و بازداشت شده بود، جهت اجرای حکم یک سال حبس، به زندان اوین منتقل شده است.

کیوان کریمی سال گذشته به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات» به ۶ سال حبس تعزیری و ۲۲۳ ضربه شلاق محکوم شده بود که حکم زندان او در دادگاه تجدید نظر به ۱ سال حبس تعزیری و ۵ سال تعلیقی تغییر کرد. دلیل صدور این حکم ساخت مستندی درباره تاریخچه دیوارنویسی‌ها و گرافیتی‌های شهر تهران به نام «نوشتن بر شهر» بود.

کیوان کریمی آذر ماه سال ۹۲ نیز بازداشت شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.