بهنام موسیوند در حمایت از آرش صادقی دست به اعتصاب غذا زد

بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، در حمایت از آرش صادقی از روز شنبه سیزدهم آذرماه دست به اعتصاب زد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهنام موسیوند، زندانی سیاسی، در اعتراض به عدم پاسخ گویی مسئولان به درخواست آرش صادقی و بی توجهی به وضعیت این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا، از روز شنبه سیزدهم آذرماه اعلام اعتصاب غذای تر کرده است.

متن نامه بهنام موسیوند به حاجیلو، رییس زندان رجایی شهر که در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می آید:

“به اقای حاجیلو

با سلام

اعتصاب غذای بهنام موسیوند
اعتصاب غذای بهنام موسیوند

من زندانی سیاسی بهنام موسیوند در اعلام حمایت خود از خواسته مشروع و به حق هم رزم مبارزم آرش صادقی که بیش از چهل روز است در اعتراض به روند غیر قانونی پرونده مان و صدور حکم سنگین و ناعادلانه برای همسرش در اعتصاب غذا میباشد و حال جسمانی اش وخیم گزارش شده، از امروز شنبه ۹۵/۹/۱۳ دست به اعتصاب غذای نا محدود زده؛بجز آب، لب بر هر چیزی فرو میبندم و تا رسیدن ایشان به خواسته مشروعشان، دست از اعتصاب غذا بر نمی دارم.

ضمنأ اعلام میدارم مسئولیت جان و سلامتی بنده و ایشان مستقیما متوجه دستگاه امنیتی و قضائی میباشد.

بهنام موسیوند”

شایان ذکر است آرش صادقی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان‌ماه، اقدام به اعتصاب غذا کرده است هم اکنون در چهل و یکمین روز اعتصاب، در وضعیت وخیم جسمانی به سر می برد.

بهنام موسیوند، فعال مدنی، در پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار خود بازداشت و پس از مدتی با تبدیل قرار بازداشت آزاد شد. وی سپس از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، در طی حکمی که ۳۱ مردادماه سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد، به ۱۸ ماه حبس محکوم‌ گردید. این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ریاست قاضی پورعرب به سه سال حبس تعزیری تغییر پیدا کرد.

این فعال مدنی ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۵ جهت تحمل سه سال حبس خود، به زندان اوین مراجعه کرد و در تاریخ ۲۶ خردادماه، از قرنطینه بند ۴ به بند ۸ زندان اوین انتقال یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.