عدم پرداخت حقوق چهار ماهه کارکنان قراردادی راه و شهرسازی نیمروز

شماری از کارکنان قراردادی اداره راه و شهرسازی نیمروز از چهار ماه گذشته هیچ گونه حقوق و مزایایی دریافت نکرده اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرنیمروز، تعویق پیاپی پرداخت حقوق پرسنل ادارات راه و شهرسازی باعث شده که کارکنان این ادارات بارها از  مدیرکل راه وشهرسازی استان و مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی درخواست حل این مشکل را داشته باشند و خواستار حقوق اضافه کار و حق ماموریت عقب افتاده خود شوند.
یکی از کارکنان اداره راه و شهرسازی حوزه سیستان با نوشتن نامه ای خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی  اعتراض خود را به وضع موجود اعلام کرده است.
حسین سالاری از کارکنان اداره راه و شهرسازی نیمروز در گفتگو با خبرنیمروزاظهار داشت: من و همکارانم مدت چهار ماه است حقوق نگرفته ایم و ۱۸ ماه است اضافه کار دریافت نکرده ایم و مبلغی تحت عنوان حق ماموریت در طول خدمت بیش از ده سال ندیده ایم.
وی با بیان اینکه این اولین بار نیست که مشکل حقوقی برای کارکنان قراردادی راه و شهرسازی پیش می آید افزود: پرداخت حقوق ما از محل بودجه پروژه های عمرانی است که در صورت عدم تخصیص بودجه از حقوق ما نیز خبری نیست.
سالاری تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ اداره نیرو استخدامی نداشته است و در بین ما کسانی هستند که ۶ الی بیست سال سابقه کار دارند و هیچ حکم کارگزینی ندارند و تحت عنوان کارگر موقت با قرارداد سه ماهه به کارگیری شده اند.
وی با بیان کرد: با گذشت ماه ها از عید نوروز هنوز اداره حق کشیک نوروزی را به ما پرداخت نکرده است.
نامبرده عنوان کرد:عدم پرداخت به موقع حقوق برای بعضی از همکاران ما در منطقه سیستان باعث اختلاف خانوادگی شده است و همسران آن ها به جرم ترک نفقه از آن ها به دادگاه شاکی شده اند.
یکی از کارکنان اداره راه و شهرسازی بیان کرد: تعدادی از همکاران فرزندانشان با بیماریهای خاص دست و پنجه نرم می کنند که والدینشان برای تامین هزینه داروهایشان دست به دامان خیرین شده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.