ضرغامی: میرحسین می‌خواست مستقیم با مردم سخن بگوید که اجازه ندادیم

عزت‌الله ضرغامی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با تکرار سخنان خود درباره خرداد ۸۸ باز هم اذعان داشت که درخواست میرحسین موسوی برای خواندن بیانیه در صدا و سیما را رد کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کلمه، رییس وقت صدا و سیما در مراسم روز دانشجو تصریح کرد که به نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اجازه نداده با مردم مستقیم سخن بگوید و شرط گذاشته که تنها می‌تواند در حضور یک مجری گفت‌وگو کند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در خصوص فجایع زندان کهریزک مدعی شد که راجع به زندان کهریزک، صدا و سیما خیلی کار کرد. در کهریزک با نگاه انتقادی صدا و سیما وارد شد و گزارش‌های خوبی ارائه کرد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که هنوز بعد از ۷ سال که از فاجعه کهریزک می‌گذرد، صدا و سیما به ابعاد مختلف آن نپرداخته و هر سال با گزارش‌های گزینشی از آن عبور می‌کند. به عنوان مثال برخورد واقعی با اسرا و شهدای کهریزک و نقش مرتضوی هیچ‌گاه از طریق این رسانه به درستی منعکس نشده است.

ضرغامی در ادامه این جلسه گفت: بنده با آقایان موسوی و کروبی مفصل صحبت کردم. آقای موسوی باور داشتند که برنده انتخابات هستند و من حتی حاضر بودم که با شروطی تریبون در اختیار ایشان در صدا و سیما قرار داده شود و شرط این بود که آقای موسوی با یک مجری در برنامه ترتیب داده شده از سوی صدا و سیما حاضر شوند اما ایشان نپذیرفتند و خواهان این بودند که به طور مستقیم برای مردم ایران بیانیه بخوانند. بنابراین اگر موسوی قبول می‌کرد با یک مجری مصاحبه کند، تریبون در اختیاش قرار می‌گرفت که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

ادعای ضرغامی در حالی مطرح می‌شود که صدا و سیما طی سال‌های گذشته با خدمات بی‌دریغش به جریان اقتدارگرا سهم بزرگی در قلب واقعیت‌ها و انحراف افکار عمومی خصوصا در حوادث سال ۸۸ داشته است.

عزت‌الله ضرغامی برای چندمین‌بار طی سال های گذشته اعتراف می‌کند که اجازه نداده میرحسین موسوی حتی برای دقایقی بیانیه‌اش را برای به مردم بخواند، این در حالی است که پایکوبی یاران احمدی‌نژاد و سخنرانی توهین‌آمیز او به مردم معترض به طور زنده از تلویزیون پخش می شد.

رییس سابق صدا و سیما سال گذشته نیز در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفته بود به میرحسین موسوی پیشنهاد کرده است که اگر حرفی دارید بیایید و با حضور یک نفر دیگر سخنانتان را بگویید و او هم توضیح دهد. که به گفته وی میرحسین تصریح کرده است که یک بیانیه دارد و می‌خواهد آن را برای مردم بخواند. اما ضرغامی خود تشخیص داده است که این مساله خیانت به مردم است!

پس از این سخنان بود که آیت‌الله سید ضیا مرتضوی محقق و پژوهشگر اسلامی با تکذیب سخنان ضرغامی مبنی بر این‌که میرحسین موسوی نپذیرفته است در صدا و سیما حاضر شود تصریح کرده بود که وقتی برای حل مشکل از سوی دفتر تبلیغات اسلامی قم به دیدار میرحسین رفته است، از نخست‌وزیر سال‌های دفاع مقدس شنیده است: هاشمی شاهرودی از من برای حل مشکل موجود انتخابات سوال کرد و من گفتم من حق شخصی خود را نادیده میگیرم. اما همان ۱۳ میلیون نفری که اعلام شده به بنده رای دادند که باید قانع شوند تا در انتخاب‌های بعدی نیز شرکت کنند. به بنده یک ساعت فرصت داده شود که به صورت زنده در سیما صحبت کنم. آقای هاشمی با وعده انجام آن رفت ولی…

ضرغامی پیش از آن هم در دانشگاه تهران گفته بود: «موسوی از من خواست که در تلویزیون سخنرانی کنم با این که تصمیم سختی بود اما من گفتم که اشکالی ندارد و بیایند با کسی مثل آقای حداد عادل چند ساعت صحبت کنند اما وی می‌گفت که باید تنها بیایم،‌ بیانیه‌ای دارم و باید آن را برای مردم بخوانم. نمی‌شد که او را تنها بگذاریم تا بیاید و به همه مردم نظرش را بگوید.»

میرحسین بارها به نقش صدا و سیما در دامن زدن به اختلاف در جامعه اشاره کرده و در بیانیه شماره ۳ در ۲۷ خرداد با اشاره به نقش صدا و سیما در التهاب‌آفرینی‌ها و ترسیم خطوط قرمز، گفته بود: دولت با همکاری سازمان صدا و سیما کوشش می‌کند این موج سبز مردمی را وابسته به بیگانگان جلوه دهد. غافل از آن‌که اقبال به رسانه‌های خارجی نه ناشی از توفیق این رسانه ها در جلب مخاطب و یا وابستگی این جریان مردمی به خارج بلکه حاصل بی‌تدبیری و فضای بسته رسانه‌ای موجود است. دولتی که رسیدن صدای مخالفانش را از طریق چند روزنامه و پایگاه خبری طاقت نمی‌آورد لاجرم به دست خود، نگاه جامعه را به رسانه‌های بیرون از مرزها معطوف می‌کند؛ موج سبز اعتراض‌های ما تنها منعکس‌کننده یک خواست مستقل و به حق داخلی است که به مداخله دیگران، خوش‌آمد نمی‌گوید.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.