تجمع کارگران کشت و صنعت مهاباد در اعتراض به عدم دریافت مطالبات

کارگران مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد از روز جمعه هفته گذشته تاکنون در اعتراض به عدم دریافت کامل مزد و مزایای مزدی، سنوات و مشکلات بیمه‌ای مقابل این مجتمع صنعتی تجمع صنفی برگزار کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران در مقابل این مجتمع صنعتی چادر‌هایی برپا کرده‌اند که البته هم‌اکنون به دلیل سردی هوا به داخل مجموعه رفته‌اند؛ اما تاکید دارند که تا تکلیف پرداخت مطالباتشان مشخص نشود به تجمع خود پایان نمی‌دهند.

تعداد کارگرانی که در این تجمع حضور دارند در ساعات مختلف شبانه‌روز و با توجه به سردی هوا متفاوت است؛ اما کارگران تلاش دارند که این تجمع صنفی مسالمت‌آمیز را به صورت حداکثری برگزار کنند.

یکی از کارگران که در این تجمع حضور دارد گفت که آن‌ها هم‌اکنون قادر به تامین مایحتاج اولیه خانواده‌هایشان نیستند و لذا باید تکلیف پرداخت مطالباتشان هرچه سریع‌تر روشن شود.

مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد از چهار شرکت کشت و صنعت، مجتمع دامداری و صنعتی، سردخانه زمزم، همامرغ مهاباد تشکیل شده است که هم‌اکنون بیش از صد کارگر در این چهار مجموعه مشغول به کار هستند.

در مجموع گفته می‌شود که این کارگران به اضافه کارگران تعدیل شده بیش از پانصد میلیارد تومان مزد، مزایای مزدی و سنوات از این چهار شرکت طلبکارند.

این کارگران همچنین از بابت مشکلات بیمه‌ای خود گلایه‌مندند چراکه دفترچه‌های بیمه‌ آنان تمدید نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.