کارگران سهام‌دار کارخانه قند یاسوج مقابل بانک تجارت تجمع کردند

جمعی از بازنشستگان و کارگران تعدیل‌شده کارخانه قند یاسوج که صاحب سیزده درصد از سهام این کارخانه هستند، امروز صبح در اعتراض به فروش این کارخانه توسط بانک تجارت مقابل ساختمان مرکزی این بانک در یاسوج تجمع کردند.

به گزاش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، از حوالی ساعت نه صبح امروز، جمعی از کارگران سهام‌دار کارخانه قند یاسوج که بیشترشان از کارگران بازنشسته یا تعدیل‌شده این واحد هستند در مقابل بانک تجارت در اعتراض به فروش این کارخانه تجمع کرده‌اند.

این گروه از کارگران که صاحب سیزده درصد از سهام کارخانه هستند، گفتند: بانک تجارت که صاحب بیش از هشتاد درصد از سهام کارخانه است، بدون مشورت گرفتن از آن‌ها، کارخانه قند یاسوج را فروخته است.

آن‌طور که بازنشستگان و کارگران سابق کارخانه قند یاسوج می‌گویند، بانک تجارت نماینده کارگران و هیچ‌کدام از سهام‌داران را در جریان این معامله قرار نداده‌ است.

معترضین خواهان شفاف‌سازی از روند انجام این معامله هستند و تاکید دارند که فروش این کارخانه بدون در نظر گرفتن میزان سهم آنان عملی غیر‌قانونی است.

کارگران قند یاسوج، بیش از ده روز است که در اعتراض به عدم دریافت مزد و مزایای مزدی مهر، آبان و آذر ۹۵، عدم پرداخت مزایای مزدی ۹۳ و ۹۴ و تعطیلی تدریجی این کارخانه مقابل کارخانه قند یاسوج تجمع کرده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.