سرگردانی یک ساله، کارکنان ثامن‌الحجج را به مقابل مجلس کشاند

به دنبال اعلام متوقف شدن فعالیت موسسه ثامن الحجج در کشور صبح امروز دست کم ۲۰۰ نفر از از مجموع دو هزارو ۷۰۰ نفر از کارکنان موسسه ثامن الحجج که از نقاط مختلف کشور خود را به پایتخت رسانده‌اند، خواستارمشخص شدن وضعیت شغلی خود از نمایندگان مجلس شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، جمعی از کارکنان موسسه ثامن الحجج، صبح روز دوشنبه (۱۳ دی ماه) با سفر به تهران مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

بر اساس گزارش یکی از معترضین گفت: تقریبا یکسال پیش به دلایلی که ما بی‌خبریم به دستور شورای ‌عالی پول اعتبار، بانک مرکزی وقوه قضائیه فعالیت تمامی ۴۸۰ شعبه موسسه ثامن الحجج متوقف و در نتیجه حدود ۲۷۰۰ پرسنل آن تاکنون سرگردان مانده‌اند.

او با بیان اینکه کارکنان موسسه ثامن الحجج اعتقاد دارند که قبل از انحلال این موسسه باید به وضعیت شغلی آن‌ها رسیدگی شود، افزود: بعد از واگذاری مسئولیت سرپرستی حساب‌های مشتریان این موسسه به بانک پارسیان قرار بود همین بانک نیز در مورد وضعیت شغلی کارکنان موسسه ثامن‌الحجج تصمیم گیری کند و در همین رابطه حتی مسئولان بانک مذکور در یک نوبت از ۱۵۰۰ نفر از کارکنان ثامن الحجج آزمون استخدامی اخذ کردند که هنوز نتیجه آن مشخص نشده است.

این کارمند موسسسه ثامن الحجج با یادآوری اینکه کارمندان اخراجی با میانگین سوابق۷ سال به امید بازگشت بکار، هر چند روز یکبار پی گیر وضعیت شغلی خود از نهادهای مختلف مرتبط با موسسه ثامن الحجج هستند، افزود: علاوه بر نامشخص بودن وضعیت شغلی، مدیریت موسسه ثامن الحجج به هر یک از کارکنان خود مبالغ قابل توجهی بابت سنوات ودو ماه دستمزد بدهکار است.

به گفته او آن‌ها در همین رابطه از نماینده‌های مجلس به ویژه اعضای فراکسیون کارگری توقع دارند تا به مشکل آن‌ها رسیدگی کند.

تجمع‌کنندگان که از شعب مختلف موسسه ثامن الحجج در سراسر کشور به نمایندگی از جمعیت ۲۷۰۰ نفری کارکنان این موسسه مالی اعتباری امروز گرد‌هم آمده‌اند، می‌گویند تا زمان قطعی نشدن نتیجه در تهران می‌مانیم و به شهر‌هایمان بازنمی‌گردیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.