دو سال بلاتکلیفی بازداشت شدگان نصیرآباد

بازداشت شدگان نصیرآباد سرباز با گذشت بیش از دو سال  همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، ۱۰ نفر از بازداشت شدگان نصیرآباد که در ۱۴دی ۹۳ بازداشت شدند همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند.

مسئولان امنیتی اتهامات امنیتی چون ترور ماموران نیروی انتظامی و بسیج و معلمان را به آنها نسبت داده اند اما این جوانان در ملاقات با خانواده های خود گفته اند “برای اخذ اعتراف های دیکته شده مورد شکنجه” قرار گرفته اند.

خانواده این زندانیان بارها در نامه های متعدد به مسئولان جمهوری اسلامی و همچنین طی نامه هایی به مجامع حقوقی خواهان بررسی تناقض های پرونده و پیگیری پرونده عزیزان خود شده و آنها را بیگناه خواندند.

بیش از ۶۰ نفر از جوانان نصیرآباد در آستانه انتخابات مجلس با “بیگناه خواندن” بازداشت شدگان نصیرآباد خواستار پیگیری و آزادی این جوانان از زندان شدند.

دانش آموزان سال سوم دبیرستان رشته تجربی نصیر آباد سرباز طی نامه ی سرگشاده ای از رئیس جمهور ایران حسن روحانی با “فاجعه” خواندن بازداشت این جوانان خواستار آزادی این جوانان “بیگناه” شده بودند.

خانواده این زندانیان بارها در نامه های متعدد به مسئولان جمهوری اسلامی و همچنین طی نامه هایی به مجامع حقوقی خواهان بررسی تناقض های پرونده و پیگیری پرونده عزیزان خود شده و آنها را بیگناه خواندند و گفتند که عزیزانشان برای “برای اخذ اعتراف های دیکته شده مورد شکنجه” قرار گرفته اند”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.