روحیه زینلی، شهروند بهایی، پس از احضار به اداره اطلاعات بازداشت شد

روحیه زینلی، شهروند بهایی ساکن کرمان، پس از دومین احضار در دو روز گذشته توسط اداره اطلاعات این استان، روز سه شنبه ۱۴ دی ماه بازداشت شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز، روحیه زینلی در حالی بازداشت شد که همسر این شهروند بهایی نیز پیشتر در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی دستگیر شده بود.

به گفته یک منبع آگاه ” خانم زینلی به اتهام تبلیغ علیه نظام و امنیت داخلی بازداشت شده و همسر وی نیز به همین اتهام طی ۴ روز گذشته در بازداشتگاه اداره اطلاعات این استان تحت بازجویی می باشد.”

پیشتر در زمان بازداشت سمیر خلوصی رفتار ماموران تند بود و منزل این زوج بهایی نیز به مدت ۴ ساعت مورد تفتیش قرار گرفت. آقای خلوصی به دلیل داشتن بیماری پوست نیاز به داروهای پزشکی داشته که تاکنون اداره اطلاعات این شهر از پذیرش این دارو ممانعت به عمل آورده است.

روحیه زینلی پس از بازداشت همسرشان طی دو روز گذشته ۲ بار به دفتر وزارت اطلاعات احضار شده بود.

این زوج بهایی دارای دو فرزند ۷ و ۱۶ ساله می باشند .

طی دو هفته اخیر پنج شهروند بهایی دیگر به نام های سهیل کشاورز، امرالله خالقیان، سمیر خلوصی، مهبد اتحادی، مریم بشیر و برهان اسماعیلی در شهرهای قزوین، کرمان، یزد و بوشهر بازداشت شده اند.

بهاییان از بزرگترین اقلیت‌های دینی در ایران هستند که جمهوری اسلامی آن را به رسمیت نمی‌شناسد و به عنوان “فرقه ضاله” از آن نام می‌برد. پس از انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از شهروندان بهایی تنها به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی بازداشت شده اند و با احکام ناعادلانی دوران محکومیت خود را طی کرده اند، با این وجود مسئولین جمهوری اسلامی همواره عنوان کرده اند که حکومت ایران هیچ گاه به صرف بهایی بودن پیروان دیانت بهایی با آنان برخورد نکرده و بهائیان از حقوق شهروندی برخوردارند .

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.