پس از هشت سال حبس؛ اعزام احمد کریمی به مرخصی چهار روزه

احمد کریمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، پس از تحمل هشت سال حبس، روز جاری به مرخصی آمد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، احمد کریمی، زندانی سیاسی که از سال ۸۸ در حال سپری کردن محکومیت ۱۵ ساله‌ی خود می‌باشد، امروز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه، برای نخستین بار در این دوران، به مرخصی ۴ روزه اعزام شد.

احمد کریمی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۸، حدود یک ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸، در هجوم نیروهای امنیتی به خانه‌اش، در اسلامشهر تهران بازداشت شد. وی پس از گذراندن بیش از یک ماه در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ بازداشتگاه ویژه وزارت اطلاعات، مستقر در زندان اوین از سوی دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام محاربه از طریق ارتباط با یک گروه مخالف حکومت ایران به نام «انجمن پادشاهی تندر» و نقش‌آفرینی در اعتراضات پس از انتخابات به اعدام محکوم گردید. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۵ سال و سه ماه حبس و تبعید به زندان گنبدکاووس کاهش یافت. او همچنین به اتهام خروج غیرقانونی از کشور به یک سال حبس محکوم شد.

این زندانی سیاسی حدود شش سال از حبس خود را در تبعید و در زندان گنبدکاووس بدون رعایت اصل تفکیک جرائم گذراند و در ماه‌های آخر سال ۱۳۹۴ به زندان رجایی شهر منتقل شد؛ خانواده احمد کریمی با توجه به دوری راه و مسافت زیاد از اسلامشهر تا گنبدکاووس، بیش از ۴ ماه بود که وی را ملاقات نکرده و از حال او بی‌خبر بودند.

گفتنی است احمد کریمی، دو سال پیش از دستگیری و در سال ۱۳۸۶ به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی به اداره اطلاعات اسلامشهر فراخوانده شد و درنهایت بدون تشکیل پرونده و فقدان هرگونه مدرکی وی را رها کردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.