تجمع مردم شیراز در اعتراض به انتشار پارازیت

مردم شیراز در اعتراض به انتشار پارازیت در فضای این شهر، در مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، جمعی از مردم فارس دوشنبه ۲۰ دی ماه در اعتراض به انتشار پارازیت در فضای شهر شیراز در مقابل ساختمان استانداری فارس تجمع کردند.

در این تجمع که نیروی انتظامی نیز حاضر بود بخشی از تجمع‌کنندگان با مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس که در جمع آنان حاضر شده بود، گفت‌وگو و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

تجمع کنندگان در شعارهای خود خواستار رسیدگی مسئولان به انتشار پارازیت در شیراز و ارائه پاسخ‌هایی شفاف و صریح در این‌باره شدند.

رادیو زمانه در این باره گزارش کرد؛ پیش از این سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس نیز در واکنشی به بحث انتشار پارازیت در شهر شیراز، از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی علمی و تخصصی موضوع خبر داده بود.

همچنین مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس نیز در واکنش به این موضوع، دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز را مسئول بررسی تخصصی مسئله اعلام کرده بود.

محمدتقی تذروی، یکی از نمایندگان شورای اسلامی شهر شیراز نیز طی نامه‌ای خطاب به استاندار فارس خواستار بررسی موضوع انتشار پارازیت در این کلان‌شهر شده بود.

او در نامه خود، با اشاره به تأثیرات نامطلوب پارازیت بر سلامت شهروندان، بررسی و رسیدگی به این مسئله را یکی از مطالبات جدی مردم عنوان کرده بود.

چهارم دی‌ماه جاری رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه رونمایی از سامانه و بانک اطلاعاتی جامع سرطان در شیراز گفته بود: «از آن‌جا که در ابتدا اطلاعات کاملی از سرطان‌زایی پارازیت‌ها نداشتیم، اظهارنظر نمی‌کردیم اما مطالعات اولیه اخیر نشانگر آن است که این امواج و پارازیت‌ها عوارض دارند و در ابتلا به سرطان مؤثرند.»

این درحالی است که هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، آذرماه سال جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر انتشار پارازیت‌ها را شایعه‌ای دانسته بود که مردم نمی‌بایست در فضای مجازی به آن دامن زنند.

ارسال امواج مزاحم یا پارازیت در ایران موضوع مورد مناقشه سال‌های اخیر است و عده‌ای این امواج را برای سلامتی شهروندان مضر می‌دانند.

سال گذشته وزیر ارتباطات گفته بود، وضعیت پارازیت‌ها در حال حاضر به‌صورت مستمر و منظم با هماهنگی سازمان انرژی اتمی و دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در حال انجام است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.