قتل ناموسی؛ دختر ۲۱ ساله به دست برادرش کشته شد

یک دختر ۲۱ ساله به دلایل ناموسی به دست برادر ۲۴ ساله خود به قتل رسید.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از آفتاب نیوز، همسر تبعه خارجی این زن ۲۱ ساله به جرم حمل موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود. از سوی دیگر نیز احمد برادر ۲۴ ساله سمانه که مدتی را در مرکز ترک اعتیاد گذرانده بود تا به زندگی سالم بازگردد، از ۳ روز قبل به منزل آمده بود اما او حرف‌هایی را در کوچه و خیابان می‌شنید که پاسخی برای آن‌ها نداشت.

مردم از این که خواهرش چند بار از خانه فرار کرده است، به طور سرزنش آمیزی صحبت می‌کردند، تا این که این حادثه تلخ رخ داد. عقربه‌های ساعت اوایل بامداد روز گذشته را نشان می‌داد که شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی، از مرگ مشکوک ۱ زن جوان در منطقه اسماعیل آباد مشهد خبر دادند و مدعی شدند که اعضای خانواده قصد دارند بی سر و صدا این زن را دفن کنند.

حدود ۱ ساعت از نیمه شب سپری شده بود که قاضی  به همراه عوامل بررسی صحنه جرم و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی عازم اسماعیل آباد شدند.

جسد مربوط به زن ۲۱ساله‌ای بود که آثار کبودی در زیر گردنش خودنمایی می‌کرد اما هیچ مردی در این منزل حضور نداشت و همین موضوع کافی بود تا مقام قضایی ماجرای مرگ این زن را با دقت و وسواس خاصی مورد بررسی قرار دهد. همه زن‌های حاضر ۱ جمله می‌گفتند: «سمانه» به طور ناگهانی فوت کرده است، اما لباس خیس مردانه‌ای که در منزل وجود داشت، حکایت از ۱ ماجرای جنایی می‌کرد.

قاضی ویژه قتل عمد در ادامه تحقیقات، دستور بازداشت مادر مقتول و چند تن دیگر از بستگان وی را در حالی صادر کرد که بررسی‌ها نشان می‌داد مردی از اهالی همین منزل با ۱ دستگاه سمند سفیدرنگ از محل متواری شده است.

با انتقال بازداشت شدگان به پلیس آگاهی، ناگهان مادر متوفی لب به سخن گشود و گفت: دخترم حدود دو ماه قبل باز هم از منزل فرار کرده بود و مردم پشت سر ما حرف می زدند. شب حادثه هم من بیرون بودم، وقتی به منزل بازگشتم پسرم را دیدم که هراسان از خانه بیرون آمد و فرار کرد، وقتی به داخل اتاق رفتم، دخترم را در حالی نقش بر زمین دیدم که پس از استحمام از حمام خارج شده بود. در پی اعترافات این فرد، تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور دستورات ویژه قضایی برای دستگیری متهم فراری که احمد نام دارد، آغاز شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.