مرگ ۶۵ نفر براثر حوادث ناشی از کار در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در ۹ ماهه سالجاری تعداد ۶۵ نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، علی عباسی اظهار داشت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ۹ ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان آمل با ۱۲۲ مورد، بابل باهشت مورد و ساری و میاندرود با هفت مورد بیشترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند و عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۳۴ نفر و پس از آن برق گرفتگی با ۱۸ و برخورد جسم سخت با ۱۰ و سایر با سه مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

وی افزود: بر اساس تفکیک ماه شهریور با ۱۵ مورد و مرداد با ۱۴ بیشترین و تیر ماه با سه مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید و سنین ۲۱ تا ۴۰ سال با ۲۰ مود دارای بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با سه فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی با بیان اینکه از تعداد ۶۵ مورد فوتی ۵۵ نفر متأهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد ۵۹ نفر از فوت شدگان حوادث کار در نه ماه سالجاری دارای ملیت ایرانی و ما بقی غیر ایرانی هستند.

وی گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۶۹۴ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۶۵۴ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان می‌باشد گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.