ممانعت از آزادی صالح کهندل و انتقال به سلول انفرادی؛ اعتصاب غذای برخی زندانیان سیاسی در اعتراض به این اقدام

روز پنج شنبه ۲۳ دی‌ماه، مسئولین زندان رجایی شهر از آزادی صالح کهندل ممانعت کرده و این زندانی سیاسی را به سلول انفرادی انتقال داده‌اند؛ همزمان تعدادی از زندان سیاسی در اعتراض به این اقدام مسئولین اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صالح کهندل روز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه، به دستور مسئولین جهت گذراندن آخرین روز از دوران محکومیت به قرنطینه منتقل شد. در زمان انتقال به این زندانی سیاسی اعلام گشت که او روز پنجشنبه از رجایی شهر آزاد می‌شود؛ بااین‌حال، برخلاف اعلام‌های قبلی، روز گذشته از آزادی وی ممانعت به عمل آمد و این زندانی سیاسی از قرنطینه به سلول انفرادی منتقل شد.

مسئولین رجایی شهر اعلام کرده‌اند که صالح کهندل پرونده دیگری در شعبه ۲۶ در دست بررسی دارد و تا زمان صدور حکم این زندانی در رجایی شهر نگهداری می‌شود.

تعدادی از زندانیان رجایی شهر نیز در اعتراض به این خلف وعده مسئولین و نگهداری صالح کهندل در انفرادی دست به اعتصاب غذا زده و اعلام داشته‌اند که تا مشخص شدن وضعیت وی و محل نگهداری او در اعتصاب خواهند ماند.

گفتنی است روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه، این زندانی سیاسی از سالن دوازده بند چهار زندان رجایی شهر به بند اطلاعات (بند هشت) منتقل گشت و از سوی مسئولین و مأموران وزارت اطلاعات در خصوص پرونده جدید مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت.

صالح کهندل که در سال ۸۵ بازداشت شده، از سوی دستگاه قضایی به اتهام همکاری با سازمان‌های معاند به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم و در دوران محکومیت خود از حق مرخصی محروم بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.