ششمین روز از اعتراض کارگران هپکو

نزدیک به هزار کارگر کارخانه هپکو در حالی ششمین روز اعتراض صنفی خود را آغاز کرده‌‌اند که شنیده‌اند قرار است به مشکلات آنها در جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، یکی از کارگران کارخانه هپکو با اعلام این خبر گفت: معترضان همانند روزهای گذشته در ساعات کاری بصورت آرام در محوطه کارخانه جمع شده‌، فعالیتی کارخانه همچنان متوقف شده است اما مطالبات صنفیمان برزمین مانده است.

وی بابیان اینکه همه ما خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، و منفک کردن کارخانه از بخش خصوصی هستیم، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان اداری استان پاسخ مشخصی به این خواسته‌های کارگران داده نشده است.

او با بیان اینکه مدیریت کنونی کارخانه هپکو با پرداخت نامنظم دستمزد و حق بیمه حدود ۱۰۰۰کارگر این واحد صنعتی باعث تشدید وضعیت اقتصادی خانواده‌های این کارگران شده‌اند، افزود: در شرایطی که به نان شب خود بیش از هر زمان دیگری محتاجیم از مسئولان توقع داریم که نسبت به پی گیری مطالبات کارگران هپکو سریعتر اقدام کنند.

به گفته این کارگر، مجموع مطالبات کارگران هپکو حدود ۵ ماه مزد معوقه است علارغم آنکه کارگران دیگر تمایلی با ادامه همکاری با بخش خصوصی کارخانه را ندارند.

طبق اظهارات این کارگرمعترض در حالی سهامدار بخش خصوصی کارخانه این واحد را در سال ۸۶ به ارزش مالی ۷۰ میلیارد تومان خریداری کرده است که قرار بود وی در ابتدا بعد از پرداخت ۲۰ درصد از مبلغ توافق شده مابقی را طی چهارو نیم سال آینده بصورت اقساطی پرداخت کند.این در حالیست که از پایان تعهد وی بیش از ۵ سال گذشته و او قصد پرداخت بدهی های مالی خود به کارخانه وکارگران را ندارد.

او بابیان اینکه از شنبه هفته گذشته که اعتراضات صنفی آرام کارگران هپکو شروع شده است، تا به امروز نتیجه ای که نشان از رفع مشکلات ما بدهد نگرفته ایم در پایان در خصوص اقداماتی که انجام شده است، گفت: با وجود پی گیری های که از سوی کارگران وبرخی مسئولان استانی برای بازگرداندن شرکت هپکو به بخش دولتی انجام شده و هنوز نتیجه ای حاصل نشده‌است.

تا این لحظه وزرای صنعت و اقتصاد برای رسیدگی به وضعیت این کارخانه مکاتباتی انجام داده‌اند و ظاهرا در همین رابطه قرار است برای امروز، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت که در تهران برگزار شود، در جلسه امروز خود به مشکلات آنها رسیدگی کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.