اخراج ۱۶۰ کارگر نورد زرفام در یزد

واحد صنعتی نورد زرفام موقتا تعطیل حدود ۱۶۰ کارگر قرار دادی آن اخراج شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارخانه ذوب نورد زرفام در استان یزد که در زمینه ساخت و تولید انواع شمش‌های فولادی فعالیت دارد به دلیل آنچه واگذاری مالکیت کارخانه به یک کارفرمای هندی عنوان می‌شود، موقتاً از حدود دو هفته پیش تعطیل اعلام شده است.

در نتیجه این اتفاق ۱۶۰ کارگر شاغل در این واحد تولیدی با یک ماه ونیم ماه حقوق معوقه به همراه عیدی و سنوات سال جاری هم اکنون از کار بیکار شده‌اند.

بنا بر اظهارات کارگران کارخانه ذوب نورد زرفام، این واحد صنعتی دارای تولید و بازار فروش خوبی بود اما کارفرمای این کارخانه تازه تأسیس که ظاهراً امکان نگهداری کارخانه نداشته است به تازگی مالکیت آن را به یک سرمایه گذار هندی واگذار کرده و از قرار معلوم کارفرمای جدید قصد دارد برای ادامه تولید از نیروهای کار هندی استفاده کند.

کارگران با یادآوری این نکته که هنوز مالکیت این واحد صنعتی به صورت کامل به کارفرمای خارجی تبار جدید منتقل نشده است، می‌گویند که با وجود داشتن پنج سال سابقه کار در این واحد تولیدی، کارفرمای جدید از زمان تعطیلی کارخانه به آنها اجازه ورود به محل کارگاه را نداده است و در عین حال گفته شده است که باید در ماه جاری همه آنها برای تسویه حساب اقدام کنند.

طبق اظهارات ۱۶۰ کارگر این واحد صنعتی، همه آنها روز گذشته (شنبه ۲ بهمن ماه) به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی‌مان مقابل ساختمان استانداری یزد تجمع کرده بودند.

آنها گفتند: مسئولان استانداری یزد در تجمع روز گذشته قول ادامه اشتغال آنها در کارخانه ذوب نورد زرفام را داده‌اند.

ضمن اینکه امروز یکشنبه نیز اعضای شورای تأمین شهرستان اشکذر در محل فرمانداری این شهرستان قرار است جلسه‌ای را در ارتباط با ما کارگران و مشکلات کارخانه بر گزار کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.