ضرب و شتم یک زندانی بیمار در بیمارستان طالقانی از سوی مأموران زندان و کارمندان

یک زندانی سنی مذهب از زندان اوین در روزهای گذشته، در بیمارستان طالقانی از سوی کارمندان بیمارستان و مأموران زندان مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفته است و تاکنون مسئولین زندان اوین در خصوص شکایت وی از این رخ داد، واکنشی نشان نداده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حمزه درویش، ۲۳ ساله و سنی مذهب که از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد، طی روزهای گذشته به دلیل بیماری‌اش به بیمارستان طالقانی تهران منتقل و با دستبند و پابند به تخت زنجیر شده بوده است. این زندانی در این مدت امکان مراجعه به دست‌شویی را نداشته و در پی اعتراض به این مسئله، از سوی دو سرباز زندان و یکی از کارمندان بیمارستان مورد ضرب و شتم قرار گرفته، به‌طوری که آثار جراحات این ضرب و شتم همچنان بر بدن وی مشهود است.

این در حالی است که مسئولین تاکنون واکنشی نسبت به شکایت وی نداشته و این زندانی سنی مذهب را از پیگیری این شکایت منع کرده‌اند.

حمزه درویش در تیرماه سال جاری با اتهام “خروج غیرقانونی” بازداشت و مدت ۱۰۰ روز در سلول انفرادی اداره اطلاعات رشت و زندان لاکان به سر برده است. این زندانی سپس به زندان اوین منتقل شده و پس از ۳۵ روز حبس قرنطینه زندان اوین، به سالن ۳ اندرزگاه ۴ انتقال یافته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.