بازگرداندن آرش صادقی از بیمارستان به زندان اوین؛ انتقال به بند ۳۵۰

روز جاری، آرش صادقی، زندانی سیاسی که در پی وخامت حال و اعتصاب غذای مجدد به بیمارستان منتقل شده بود، به زندان اوین بازگردانده شد و از بند هشت به بند ۳۵۰ این زندان انتقال یافت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرش صادقی که به علت عدم موافقت مقامات دادستانی با تمدید مرخصی گلرخ ایرایی مجدداً از روز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است، شامگاه گذشته در پی وخامت حال به بیمارستان شهدای تجریش منتقل و امروز چهارشنبه ششم بهمن‌ماه به زندان بازگردانده شد. این زندانی سیاسی که پیش‌تر در بند هشت نگهداری می‌شد، پس از بازگشت به زندان به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده است.

لازم به ذکر است که وی به دلیل اعتصاب غذای ۷۲ روزه خود در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد.

همسر این زندانی سیاسی، گلرخ ایرایی، روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه هنگام خروج از منزل از سوی مأموران سپاه ثارالله بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آرش صادقی در شروط پایان اعتصاب غذای خود اعلام کرده بود که در صورت بازداشت مجدد گلرخ ایرایی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

پیش‌تر در چهاردهم دی‌ماه به دنبال اعتصاب غذای ۷۲ روزه‌ی آرش صادقی، دستگاه قضایی با مرخصی گلرخ ایرایی با قرار وثیقه موافقت کرده بود.

آرش صادقی در نامه‌ای که پیش‌تر از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده و با انتشار یادداشتی به نقض قانون مکرر در روند پرونده همسرش اشاره کرده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.