مخالفت مقامات قضایی با درخواست عفو ایرج محمدی

کمیسیون عفو مرکزی با درخواست عفو ایرج محمدی، زندانی امنیتی محبوس در زندان تبریز، مخالفت نموده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدامین آگوشی، زندانی امنیتی، پس از سپری کردن نه سال از دوران محکومیت ده ساله خود، اخیراً از کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه درخواست تخفیف مجازات کرده و مقامات در جواب این درخواست به وی ابلاغ داشته‌اند که بر اساس استعلام زندان تبریز، “ندامت و پشیمانی” در نامبرده ملاحظه نمی‌گردد.

مسئولین همچنین به وی اعلام کرده‌اند “حتی بعد از پایان محکومیت، اگر توبه و پشیمانی شما ثابت نشود، همچنان در زندان خواهید ماند.”

گفتنی است که ایرج محمدی در اثر شکنجه فیزیکی سخت مسئولین زندان تبریز مورد عمل جراحی قرارگرفته و پزشکان مجبور به تخلیه کردن بیضه راست وی گرفتند و وی قادر به داشتن فرزند نخواهد بود.

این زندانی سیاسی که پیش‌تر به علت شکنجه‌های روحی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم توسط مسئولین زندان تبریز دست به اعتصاب زده بود با برخورد شدید و شکنجه فیزیکی راهیِ بیمارستان شد.

ایرج محمدی، زندانی سیاسی، به اتهام «محاربه» در سال ۸۶ به ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان زاهدان محکوم می‌شود؛ اما در اقدامی غیرقانونی وی یک سال پیش مجدداً به زندان تبریز تبعید و مورد شکنجه روحی و جسمی قرار می‌گیرد. این زندانی سیاسی از که به علت سکته مغزی نیازمند مصرف دارو می‌باشد؛ از زمان انتقال وی به زندان تبریز مسئولین جهت فشار بر این زندانی وی را از دسترسی به دارو منع کرده‌اند.

وی در حال گذراندن هشتمین سال از حبس خود می‌باشد؛ اما وضعیت جسمی این زندانی و فشار و شکنجه مسئولین اجازه تحمل ادامه حبس را از وی گرفته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.