نرماشیر و تهران؛ خودکشی و خودسوزی دانش آموزان

یک دانش‌آموز ۱۶ ساله وقتی متوجه شد در یکی از درس‌هایش نمره صفر گرفته، در مقابل مدرسه‌اش در تهران اقدام به خودسوزی کرد و پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد. از سویی دیگر، شامگاه شنبه‌شب نوجوان ۱۲ ساله روستای خیرآباد از توابع شهرستان نرماشیر اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یک دختر ۱۶ ساله پس از گرفتن نمره صفر مقابل مدرسه‌اش رفت و با ریختن بنزین روی خودش دست به خودسوزی زد.

همشهری در این خصوص گزارش کرد؛ شاهدان با دیدن این صحنه هولناک با اورژانس تماس گرفتند و دختر نوجوان که به‌شدت دچار سوختگی شده بود به بیمارستان منتقل شد اما پس از گذشت ۴ روز به دلیل شدت سوختگی جانش را از دست داد. در چنین شرایطی گزارش مرگ او در اختیار قاضی محسن مدیر روستا بازپرس جنایی تهران قرار گرفت و با دستور وی تحقیقات در این خصوص صادر شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد دختر نوجوان از اینکه معلمش در امتحان نمره صفر به او داده عصبانی شده و برای اعتراض دست به این اقدام زده است. این در حالی است که پدر این قربانی پس از مرگ دخترش به کلانتری رفته و از معلمی که به او نمره صفر داده شکایت کرده است.

از سویی دیگر علی توپا، رئیس شورای روستای خیرآباد ضمن تایید خودکشی یک دانش آموز ۱۲ ساله به سایت رکنا گفت: با اعلام پاسگاه انتظامی خیرآباد، عصر روز شنبه متوجه شدیم جوانی ۱۲ ساله و محصل به نام (ع – ت)در سر در ورودی منزل خودشان با طناب اقدام به حلقه آویز کرده است. توپا افزود: یکی از همسایگان منزل پدری این نوجوان او را دیده که در ورودی خانه نشسته بوده و حتی سراغ پدرش را از او می گیرد اما پس از گذشت دقایقی و در بازگشت ، او را می بیند که از چهارچوب در خانه، خود را حلق آویز کرده است. بلافاصله با کمک همسایگان او را پایین آورده و به بیمارستان نرماشیر منتقل می کنند. ابتدا با تدابیر پزشکان علائم حیاتی به بدن او برمی گردد اما متاسفانه پس از گذشت چند ساعت و علیرغم تلاش کادر پزشکی این نوجوان فوت می کند.

رئیس شورای روستای خیر آباد در پاسخ به سوال ما درباره دلیل و امکان اینکه این نوجوان از مواد توهم زا استفاده کرده، می گوید: او پسری خوب و درسخوان بود و بعید به نظر می رسد از این گونه مواد استفاده کرده باشد با این حال باید منتظر اعلام مراجع قضایی و پزشک قانونی درباره دلیل این کار باشیم.

توپا اضافه کرد؛ سال گذشته هم یکی از اقوام این نوجوان که اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی داشت، اقدام به عمل مشابهی کرده بود و متاسفانه این دومین مورد در دوسال گذشته است که باید هرچه سریع تر اقداماتی نسبت به ریشه یابی و بررسی دلایل ارتکاب به این چنین کارهایی انجام شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.