تداوم بازداشت شهناز اکملی؛ عدم دسترسی به وکیل و محرومیت از ملاقات با خانواده

شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم بیگی (جان‌باخته عاشورای ۸۸)، پس از گذشت ۹ روز از بازداشت، همچنان در زندان اوین به سر می‌برد و تاکنون از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم مانده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی همچنان از آزادی شهناز اکملی به قید وثیقه جلوگیری می‌کنند و وی بدون دسترسی به وکیل و محروم از ملاقات با خانواده در اوین زندانی است.

شهناز اکملی یک روز پس از بازداشت در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده‌اش از حضور خود در زندان اوین خبر داد و گفت که به او قول داده‌اند که با قرار وثیقه آزاد شود ولی پس از مراجعه خانواده کریم بیگی به دادسرا به آنها گفته شده بود «هیچ قراری مبنی بر آزادی خانم اکملی نبوده و حتی قرار وثیقه‌ای هم اعلام‌نشده است.»

خانم اکملی در تماس تلفنی خود با خانواده از نگهداری خود در «سلول‌های چندنفره» بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده بود.

صبح روز ششم بهمن‌ماه، شش تن از نیروهای امنیتی وابسته به وزارت از اطلاعات با مراجعه و تفتیش منزل شهناز اکملی، وی را بازداشت و به زندان اوین منتقل نمودند.

مأموران وزارت اطلاعات که دارای حکم از دادستانی تهران بودند، به مدت چندین ساعت دست به تفتیش منزل زده و تمامی وسایل شخصی خانم اکملی را ضبط کرده‌اند.

مصطفی کریم بیگی، در اعتراضات عاشورای ۱۳۸۸، در حوالی خیابان نوفل لوشاتو از سوی نیروهای امنیتی مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت و درگذشت. خانواده وی می‌گویند پیکر او کالبدشکافی شده بود و اثر گلوله در پیشانی‌اش مشهود بوده است. باوجود سکونت وی در تهران، مأموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران نداده‌اند و به همین خاطر خانواده او مجبور شدند او را در روستای جوقین در شهریار تهران دفن کنند.

اعتراض و دادخواهی خانواده مصطفی کریم بیگی برای شناسایی عاملان قتل فرزندشان و برقراری عدالت به نتیجه ای نرسید ولی شهناز اکملی، مادر مصطفی، هر سال با برگزاری مراسم یادبود برای فرزندش و با حضور موثر در اجتماعات مادران کشته شدگان اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ و نیز ارتباط با خانواده برخی دیگر از قربانیان دستگاه های امنیتی و انتظامی و نظامی از جمله مادر ستار بهشتی، ضمن اعتراض به بی‌عدالتی نقش فعالی در حمایت از زندانیان سیاسی و عقدیتی و دفاع از حقوق آنها داشت و به همین دلیل بارها از سوی نهادهای امنیتی با تذکر و تهدید روبرو شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.