صدور حکم سنگسار برای دو تن در لرستان

دادگاه کیفری ۱ استان لرستان یک زن و مرد متهم به رابطه نامشروع را در پرونده موسوم به “کلیپ گراب” به سنگسار (رجم) محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بر اساس حکم صادره آقای خ-آ و خانم س-م متهمین «پرونده موسوم به کلیپ گراب» از سوی شعبه اول دادگاه کیفری ۱ استان لرستان محکوم به رجم (سنگسار) شده اند.

یک منبع مطلع به وبسایت کشکان اعلام کرد: حکم فعلا‍ً در دادگاه بدوی صادر شده و در مسیر ابلاغ به دو وکیل متهمین قرار دارد و وکلای متهمین بیست روز فرصت دارند که نسبت به این حکم در دیوان عالی کشور اعتراض کنند.

این منبع مطلع بیان کرد: در این پرونده همسر متهمه شاکی پرونده می باشد که وکیل ایشان برای متهمین درخواست اشد مجازات نموده و دادگاه کیفری استان بعد از دو جلسه رسیدگی و تحقیقات مفصل و مبسوط با احراز مجرمیت متهمین اقدام به صدور حکم رجم (سنگسار) نموده است.

در این‌ پرونده نقش مدیریت ریاست دادگستری شهرستان، دادستان عمومی و انقلاب، اداره آگاهی، پلیس فتا و پلیس اطلاعات در جمع آوری دلایل و مدارک، دستگیری متهمین و ارسال پرونده به مراجع قانونی حائز اهمیت بوده است.

همچنین در خصوص دو متهم منتشر کننده ی کلیپ فوق که هم اکنون در بازداشت می باشند، پرونده متشکله در انتظار صدور حکم در مرجع قضایی است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.