علیرغم ابتلا به بیماری قلبی؛ از اعزام افشین بایمانی به بیمارستان خودداری می شود

مسئولین زندان رجایی شهر از اعزام افشین بایمانی، زندانی سیاسی که از بیماری حاد قلبی و گرفتگی عروق رنج می‌برد، به بیمارستان به بهانه‌ی امتناع وی از پوشیدن دستبند و پابند، جلوگیری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افشین بایمانی که به علت بسته شدن رگ‌های قلبش نیاز فوری به جراحی در بیمارستان دارد، به علت اینکه مسئولین زندان اعلام کرده‌اند که تنها در صورت داشتن دستبند و پابند وی را به بیمارستان خارج از زندان منتقل خواهند کرد، از اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است.

گفتنی است که پیش‌تر تارنگار حقوق بشر گزارش کرد، افشین بایمانی، در پی وخامت حال به بهداری زندان منتقل شده و پزشک بهداری پس از معاینه وی، دستور بستری شدن او را در بیمارستان را صادر کرده بود، اما مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری کرده و این درخواست پزشک را رد کردند. این در حالی است که پزشک بهداری تأکید کرده بود که این زندانی سیاسی در وضعیت هشداردهنده ایی دارد و می‌بایست جهت پیشگیری از حمله قلبی، تحت درمان و مراقبت ویژه باشد.

افشین بایمانی، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به دلیل کمک به فرار برادر خود «مهدی به ایمانی» که با سازمان مجاهدین خلق مرتبط بود بازداشت و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت.

در اواسط آبان ۱۳۹۳ مسئولین زندان به‌صورت غیررسمی به وی اطلاع دادند که اتهاماتی با عنوان «اهانت به مقدسات» و «اهانت به رهبری» در پرونده‌ای جدید برای وی مفتوح شده است.

گفتنی است، اتهام محاربه جزء موادی است که طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، اصلاح‌شده و با توجه به حذف ماده ١٨۶ «محاربه»، حکم وی می‌بایست تغییر یابد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.