هیچ تغییری در وضعیت حصر صورت نگرفته است

میر حسین موسوی،‌ زهرا رهنورد و ‌مهدی کروبی هم چنان در حصر به سر می برند و مانند پیش از هر گونه ملاقات و ارتباط تلفنی با دوستان و خانواده محروم اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران،‌ اردشیر امیرارجمند در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «حصر همچنان پابرجاست و هر گونه تغییر اساسی در شرایط حصر از طریق منابع مورد اعتماد به اطلاع مردم رسانده می‌شود.»

کلمه در این خصوص گزارش کرده است؛ همچون گذشته کلیه ارتباطات قطع و تماس تلفنی در طول هفته حتی با خانواده میسر نیست، ملاقات با خانواده هفته ای یکبار در ساعتی بسیار محدود در مجاورت زندان اختر در حضور ماموران امنیتی صورت میگیرد و سایرشرایط همچون گذشته است.

گفتنی است،‌ با گذشت بیش از شش سال از حصر موسوی٬ کروبی و رهنورد هیچ نهادی در جمهوری اسلامی حاضر به پذیرش مسئولیت حصر آن‌ها نیست.

۱۷ خرداد امسال نیز حسین کروبی٬ فرزند مهدی کروبی گفته بود از آنجا که حصر این سه نفر٬ «غیرقانونی» است٬ هیچ یک از نهادهای حکومتی مسئولیت حصر آن‌ها را به عهده نمی‌گیرد.

مهدی کروبی هم در فروردین ماه امسال در نامه‌ای به حسن روحانی با تاکید بر اینکه رفع حصر را «در اختیار» او نمی‌داند، خواستار آن شده بود که وی «از حاکمیت مستبد» بخواهد او را در «دادگاه علنی» محاکمه کند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.