حکم حبس برای فعالان تلگرامی در سقز

جهار شهروند سقزی به اتهام تبلیغات برای احزاب کرد اپوزیسیون از طریق راه اندازی گروه و کانال در شبکه اجتماعی تلگرام به دو سال و نیم حبس محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از موکریان، دادگاه انقلاب شهرستان سقز برای چهار نفر از فعالان تلگرامی، که به استناد رای صادره با راه اندازی گروه و کانال به نفع گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران تبلیغ کرده اند، حکم زندان صادر کرد.

در رای صادره توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهرستان؛ “ناصر رحیمی”، “هیمن حسینی” و “کامل شریف زاده” هرکدام به شش ماه حبس تعزیری و “غریب شریف زاده” به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

پرونده “هیوا دست باز” دیگر فعال تلگرامی، که به همراه افراد نامبرده در آبان ماه سال جاری توسط تیم سایبری یکی از نهادهای امنیتی بازداشت و سپس با تودیع وثیقه آزاد شدند، هنوز در دست بررسی می باشد.

کامل و غریب شریف زاده پیشتر در تیرماه ۱۳۹۱ به اتهام همکاری با یکی از احزاب کورد اپوزیسیون، هرکدام به ۱٨ ماه حبس تعزیری محکوم شدند که پس از تحمل دوره محکومیت از زندان آزاد گردیدند.

این دو با وثیقه ۱۰۰ میلیونی آزاد می باشند اما به گفته خانواده هایشان، آنان نسبت به رای دادگاه اعتراض ننموده و تسلیم به این رای گردیده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.