گزارشی از آخرین وضعیت دو نوکیش مسیحی در اعتصاب غذا در بند چهار زندان اوین

امین افشار نادری و هادی عسگری، دو نوکیش مسیحی در حالی دوازدهمین و پنجمین روز از اعتصاب غذای خود را سپری می‌کنند که تاکنون مسئولین زندان اوین هیچ‌گونه واکنشی نسبت به وضعیت آنان نداشته‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امین افشار نادری و هادی عسگری، دو نوکیش مسیحی که به ترتیب از ۱۶ و ۲۳ بهمن‌ماه در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم تشکیل دادگاه دست به اعتصاب غذا زده‌اند، هم‌اکنون با توجه به کاهش فشارخون و کاهش وزن در وضعیت نامساعدی به سر می‌برند؛ بااین‌حال مسئولین زندان اوین تا این لحظه به درخواست آنان توجهی نداشته‌اند.

فشار خون امین افشار نادری در آخرین مراجعه به بهداری، ۱۱ به روی ۷ اعلام شده و علیرغم تأکید پزشکان بر لزوم تزریق سرم با توجه به افت فشار و کاهش وزن، وی همچنان از دریافت آن امتناع کرده است.

هادی عسگری نیز پس از چهار روز محرومیت از حق رسیدگی درمانی، روز سه شنبه در بهداری زندان اوین معاینه گشته و فشارخون وی ۱۰ بر روی ۷ اعلام شده است.

گفتنی است، این زندانی عقیدتی در روزهای گذشته اقدام به اعتصاب غذای خشک کرده بود اما به دلیل وخامت حال روز گذشته با نوشیدن آب به اعتصاب خشک خود پایان داد.

امین افشار نادری و هادی عسگری در روز جمعه پنجم شهریورماه سال جاری به همراه چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی، در یک باغ خصوصی در فیروزکوه به اتهام «عضویت در کلیسای خانگی» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. این نوکیشان مسیحی بعد از گذشت سه ماه و اتمام بازجویی به اندرزگاه چهار، سالن سه زندان اوین منتقل و تاکنون در این بند نگهداری شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.