اعتصاب غذای غلامرضا شاهینی در انفرادی زندان گرگان

غلامرضا (رابین) شاهینی، شهروند ایرانی-آمریکایی، هم‌اکنون پنجمین روز از اعتصاب غذا را در انفرادی زندان گرگان سپری کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه مأموران زندان گرگان با یورش به بند، غلامرضا شاهینی را مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار می‌دهند؛ در پی این اقدام این زندانی سیاسی اعلام اعتصاب غذا کرده و به دستور مسئولین به انفرادی زندان گرگان منتقل شده است.

این قبیل آزار و اذیت‌ها از مدت‌ها قبل در مورد غلامرضا شاهینی وجود داشته است؛ ازجمله محرومیت از رفتن به کتابخانه، یا ممنوعیت صحبت با سایر دوستان و هم‌بندیان.

لازم به ذکر است که رضا از بیماری آسم رنج می‌برد و اعتصاب غذا، شرایط انفرادی و فشارهای روانی برای وی خطرناک است.

غلامرضا (رابین) شاهینی، متولد سال ۱۳۴۸ ساکن شهر سن دیگو کالیفرنیا آمریکا است. او اواخر ماه می (اوائل خرداد) برای دیدار با خانواده‌اش به ایران رفت و در تاریخ ۱۱ جولای (۲۱ تیرماه) به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در خانه پدرش دستگیر شد. او قرار بود روز ۲۰ جولای به آمریکا برگردد.

این شهروند ایرانی- آمریکایی‌تبار ۱۶ سال پیش از ایران به آمریکا مهاجرت کرده و در طی هفت سال گذشته به ایران سفری نداشته اما سال‌های پیش‌تر مکرراً به ایران سفر کرده است. آخرین بار او در سال ۱۳۸۸ برای چند ماه در ایران بود.

آقای شاهینی فارغ‌التحصیل رشته امنیت ملی و حل مناقشه از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در مقطع کارشناسی است و برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس رشته امنیت ملی نیز پذیرش گرفته بود اما هنوز برای شروع ترم اول ثبت‌نام نکرده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.