اعتراض کارگران پتروشیمی «تکس آریا» به حکم اخراج

دومین روز تجمع ۴۵ کارگر پتروشیمی تکس آریا در اعتراض به صدور حکم اخراج آنان توسط کارفرما آغاز شد. کارگران می‌گویند وضع مالی شرکت خوب است و آن‌ها قربانی اختلاف میان مدیران ارشد شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران معترض گفته‌اند روند تولید هیچ مشکلی ندارد اما حکم اخراج آن‌ها صادر شده و از ۵ اسفند بیکار خواهند شد.

روز ۵ بهمن نیز کارگران در پی صدور حکم اخراج خود دست به اعتراض زدند اما با پادرمیانی اداره کار به سر کار بازگشته‌اند حال کارفرما مجددا حکم اخراج آن‌ها را صادر کرده است.

شرکت پتروشیمی تکس آریا در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر قرار دارد. این شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی است و از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرده است.

اواسط سال ۹۳ مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، بهروز گله‌داری را به عنوان مدیرعامل تکس آریا منصوب کرد. فروردین سال جاری رحیم اسلامی مدیرعامل پتروشیمی بافت با حفظ سمت به سرپرستی تکس آریا منصوب شد.

به هنگام معرفی او بعنوان سرپرست گفته شد که تکس آریا اکنون زیرمجموعه پتروشیمی بافت است و اظهار امیدواری شد که سرپرست جدید مشکلات تولید در تکس آریا را برطرف کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.